“මිණිගංදෑල” දැවැන්ත වැඩක් | දිනමිණ

“මිණිගංදෑල” දැවැන්ත වැඩක්

චරිත් අබේසිංහ

ශ්‍රී ලාංකේය ටෙලිනාට්‍ය වංශ කතාවේ නව පිටුවක් පෙරළමින්, ප්‍රේක්ෂකයන් වෙත සමීප වන “මිණිගංදෑල” ටෙලිවෘත්තාන්තය මේ දිනවල සිරස රූපවාහිනී නාලිකාවේ විකාශය වේ. වෙනස්ම කතා තේමාවක් රැගත් එය කළු ගඟ සහ ඒ ආශ්‍රිතව ජීවත්වූ මිනිසුන්ගේ ඉතිහාසය යළි ප්‍රතිනිර්මාණය කරයි. ගැමුණු මහරජ 1 සාර්ථකව නිර්මාණය කළ චරිත් අබේසිංහගේ අධ්‍යක්ෂණයක් වන එය තරංග අතුරලියගේ නිශ්පාදනයකි. මේ මිණිගංදෑල පිළිබඳ චරිත් අබේසිංහ සමඟ කතා බහකි.

l මිණිගංදෑල මේ දිනවල විකාශය වෙනවා. කොහොමද ප්‍රතිචාර එහෙම?

ප්‍රතිචාර ඉතාම ඉහළයි. යූ ටියුබ් එකට ගිහින් බැලුවොත් මිණිගංදෑලට තියෙන වීව්ස් කොහොමද කියලා බලාගන්න පුළුවන්. එක නෙගටිව් කමෙන්ට් එකක් ගෙනාවොත් මම ටෙලිනාට්‍ය කරන එක නවත්වනවා. ඒ තරම් හොඳ ප්‍රතිචාරය තමයි තියෙන්නෙ.අපේ මහන්සියට උපරිම සාධාරණයක් ප්‍රේක්ෂකයා ඉටුකරනවා.ඒ ගැන සතුටුයි.

l “මිණිගංදෑල” චරිත් අබේසිංහ කියන ටෙලිනාට්‍ය අධ්‍යක්ෂකවරයාගේ වෘත්තීය ජීවිතේ ලොකු සළකුණක්?

ඇත්තෙන් ම ඔව්. ටෙලිනාට්‍යයක් කියලා කිව්වට මේක ඊට වඩා දැවැන්ත යමක්. චිත්‍රපටයකට වගේ වියදම් කරලා, කැපවෙලා, සැලසුම් කරලා තමයි මේ නිර්මාණය කරලා තියෙන්නෙ.

l නළුනිළියො කීදෙනෙක් විතර සහභාගි වෙනවද මේ නිර්මාණ කාර්යයට?

මීට ඉස්සර මේ වගේ විශාල නළුනිළියො සංඛ්‍යාවක් හිටියෙ තිස්ස අබේසේකරගෙ “පිටගංකාරයෝ” කියන ටෙලිනාට්‍යයේ. ඒ ඉතිං ගොඩ කාලෙකට ඉස්සර. වර්තමානයේ මේ නිර්මාණයට තමයි වැඩිම නළුනිළියො පිරිසක් සම්බන්ධ වෙන්නෙ. සංඛ්‍යාත්මකව කියනවා නම් 100කට ආසන්න පිරිසක්.මට අවශ්‍ය වුණේ මේ නාට්‍ය ඉහළ ප්‍රමිතියෙන් නිම කරන්න.මොකද ප්‍රේක්ෂකයාට ඉහළම රසාස්වාදය දෙන්නට අපි කැපවෙනවා.මේ නාට්‍යයේ සෑම චරිතයම ඉතාමත් ඉහළ රංගන පරාසයකින් සමන්විතයි.ඒ නිසාම ජනප්‍රිය වගේම රංගන හැකියාවෙන් පූර්ණ පිරිස අපි මේ සඳහා සහභාගී කරගත්තා.

l ප්‍රවීණ වගේ ම නවක නළුනිළියන් එතරම් පිරිසක් සමඟ ගනුදෙනු කිරීමේ අත්දැකීම කොයි වගේද?

ප්‍රවීණ අය එක්ක වැඩ කරද්දි තේරෙනවා ඒ අය ප්‍රවීණයි කියලා. නවක නළුනිළියො එක්ක කටයුතු කරනකොට ඒ සමහර අයගෙ ආධ්‍යාත්මය පේනවා ඒ අය හැසිරෙන විදිහෙන්. ගොඩක් වෙලාවට අද අලුතින් ක්ෂේත්‍රයට එන අයට හරියට ම මුදුන් මුල් නෑ. කොහෙන්ද ආවේ කින්ද මන්ද කියලා හොයාගන්න තැනක් නෑ. ඔහේ එනවා සිනමාවට හෝ ටෙලිනාට්‍යයට. සමහරු ලස්සන නිසා එනවා. තව සමහරු ඇඳුරුම්කම් නිසා එනවා. නමුත් අපේ ප්‍රවීණයන්ගෙන් ඇහුවොත් ඒ අය ආගිය තැනක් දන්නවා. ආගිය තැන් නොදන්න අයත් එක්ක වැඩ කරද්දි සමහර විට අමාරු වෙනවා. ඒ වගේ ම හොඳ මට්ටමේ නවකයිනුත් ඉන්නවා. වෘත්තීය මට්ටමේ අය වගේ ම වෘත්තීය මට්ටමේ නොවන අයත් ඉන්නවා. මං හිතන්නෙ කොයි ක්ෂේත්‍රය ගත්තත් එහෙම තමයි.

l “මිණිගංදෑල” අති විශාල පිරිවැයක් දරලා නිර්මාණය කළ ටෙලිනාට්‍යයක්. එවැනි වියදමක් දරලා ටෙලිනාට්‍යක් නිර්මාණය කරලා ඒකෙන් ලාබයක් ලබන්න පුළුවන්ද?

අනිවාර්යයෙන් ම පුළුවන්. දැනට සිරස නාලිකාව, සිරස ඉතිහාසයේ වැඩි ම මුදලක් ගෙවලා, මිලදී ගත්ත ටෙලිනාට්‍යය මිණිගංදෑල. නාලිකාවල ඉන්න අය දන්නවා හොඳ නරක තෝරගන්න. ඒ වගේ ම ඒගොල්ලො දන්නවා ටෙලිනාට්‍යයක් බැලුවම ඒකට වියදම් වෙලා තියෙන ගාණ කීයද කියලා.යම්කිසි ගුණාත්මක නිර්මාණයක් කරලා තියෙනවා නම් සැලකිය යුතු වියදමක් දරලා, ඒකට ලාබයක් ලැබෙන විදිහට සාධාරණ මිලක් ගෙවන්න ඕන ම නාලිකාවක් සූදානම්. හරියට නාට්‍යක් කරගන්න බැරුව බොරුවට නාට්‍ය කරලා, ලොකු ගණන් බලාපොරොත්තු වෙන අය කියන කතාවක් විදිහට තමයි මම දකින්නේ, නාට්‍යට වියදම් කළාට ලාබයක් ගන්න බැහැයි කියන එක. හිරු නාලිකාවේ මගේ නාට්‍යයක් විකාශය වුණා “ගැමුණු මහරජ” කියලා. හිරු ඉතිහාසයේ ම ගෙවපු වැඩිම ගාණ ගෙව්වා ඒකට. මම ඊට කලින් ටෙලිනාට්‍ය කරලා තිබ්බෙත් නෑ. ඒ හින්දා නාට්‍ය කිරීමේ දී නාට්‍ය තුළ තියෙන්නාවූ ගුණාත්මක භාවය තමයි ලාබ ඉපයීමට ප්‍රධානව බලපාන සාධකය. නිර්මාණය ගුණාත්මක නැත්නම් බොරුවට නාලිකාවලට දොස් කියලා වැඩක් නෑ.

l “මිණිගංදෑල”ට හරව ගන්න හදන්නෙ මෙච්චර දවසක් හින්දි නාට්‍ය රසවිඳපු ප්‍රේක්ෂක පිරිසක්. ඉතිං ඔවුන් මිණිගංදෑල කොයි විදිහට වැළඳගනියිද?

ඉස්සර අපි කෙහෙල් කොළේ බත් කෑවා. පස්සෙ ලන්ච් ෂීට් ආවා. ඒවායේ කන්න ගත්තා. අදටත් වැඩිපුර කන්නෙ ඒවායේ. කෙහෙල් කොළවල කන එක අතෑරලා, පොලිතින් භාවිතයට මිනිස්සු පුරුදු වුණා. පොලිතින් පරිසරය විනාශ කරනවා, මිනිසුන්ගෙ ශරීර සෞඛ්‍යයට හොඳ නෑ කිව්වම මිනිස්සු ආපහු කෙහෙල්කොළවල බත් කනවා. එතකොට රහයි ගුණයි. පොලිතින්වල කෑවම වෙන්නෙ මොකක්ද? ඒවා දැම්මම දැම්ම දැම්ම තැන ජරා වෙනවා. එහෙමයි කියලා පොලිතින් එකේ කන අයව එකපාරට අපිට කෙහෙල් කොළේට ගේන්නත් බෑ. නමුත් රසය, ගුණය දෙක ජීවිතයේ වටිනා දේවල් විදිහට තේරුම් ගන්න අය මේ වගේ නාට්‍ය බලනවා. රසඥතාව මොට වෙලා මොට වෙලා ඒ තුළ අසනීප වෙලා ඉන්න ලෙඩ්ඩුන්ට මේ මිණිගංදෑල බෙහෙතක්. නමුත් තාම අසනීප වෙලා නැතුව, නිකම්ම ආසාවට මොනවද මේ ටෙලිනාට්‍ය කින්දමන්ද කියලා බලන්නෙ නැතුව අපේ රටට එන ඕන මළ ජරාවක්, ඕනම මෙගා නාට්‍යයක් වැළඳගන්න මිනිස්සුන්ට තාම ඒවා සැපයි. නමුත් ඔවුනුත් මේවා තේරුම්ගන්න කාලයක් එනවා.

l වර්තමාන ටෙලිනාට්‍ය කලාව තුළ මිණිගංදෑල වෙනසක් කරයිද?

අපේ බලාපොරොත්තුව තියෙන්නෙ ටෙලිනාට්‍ය ක්ෂේත්‍රයේ වෙනසක් කිරීම තමයි. නමුත් ඒක අපිට තනියම කරන්න පුළුවන් දෙයක් නෙවෙයි. ඒකට ප්‍රේක්ෂක ප්‍රතිචාර සහ නාට්‍යයේ ගුණාත්මක භාවය කියන සියල්ල වැදගත්. ඒ වගේ ම ඒ පිළිබඳව කරන්නා වූ ප්‍රචාරණය. මාධ්‍ය ආයතනය තුළ වගකීමක් තියෙනවා මේ සම්බන්ධව. ඒ සියලු කටයුතු සාර්ථක වුණොත් මං හිතනවා ප්‍රේක්ෂකයින්ගෙ රසඥතාව අපිට මේ තියෙන මට්ටමින් ටිකක් හරි උඩට ගෙනියන්න පුළුවන් නිර්මාණයක් කියලා මේක. ඉතිං අපි ආරාධනා කරනවා ප්‍රේක්ෂකයන්ට “මිණිගංදෑල” වගේ ටෙලිනාට්‍යයකින් මෙතෙක් නොවිඳි අත්දැකීමක් විඳගන්න, සතියේ දින පහේ ම රාත්‍රී 8.30ට සිරස ටීවීත් එක්ක එකතු වෙන්න කියලා.

l “මිණිගංදෑල”ට දායකත්වය දුන් අය ගැනත් සඳහන් කරමු නේද?

කැමරා අධ්‍යක්ෂයෙන් චන්දන ජයසිංහ, අංග රචනයෙන් ප්‍රවීණ අංගරචන ශිල්පී නලීන් ප්‍රේමතිලක,ගීත ගායනයෙන් අමරසිරි පීරිස්. මියුසික් කරන්නෙ සමන් ලෙනින්.ඇඳුම් සහ කලා අධ්‍යක්ෂණයෙන් සරත් ජයවීරත් නිෂ්පාදන කළමනාකරණයෙන් ගයාන් දේශප්‍රියත් මේ සඳහා දායකත්වය දෙනවා. ඒ වගේ ම පිටපත් රචනය ප්‍රියාල් වීරසිංහගෙන්. සංගීත අධ්‍යක්ෂණය නුවන් තේනුවරගෙන්. “මිණිගංදෑල” තරංග අතුරලිය කියන තරුණ නිෂ්පාදකවරයාගේ පළමු ටෙලිනාට්‍යය. සහය අධ්‍යක්ෂණයෙන් එකතු වෙන්නෙ ලසන්ත මධුෂාන්. නළුනිළියො ගත්තම වසන්ති චතුරාණි, ශ්‍රියන්ත මෙන්ඩිස්, උද්දික ප්‍රේමරත්න,මේනකා පීරිස්, තිසුරි යුවනිකා, හිමාලි සයුරංගි ඇතුළු තවත් විශාල සංඛ්‍යාවකගේ දායකත්වය ලැබෙනවා. “ගැමුණු මහරජ” මගේ පළවෙනි ටෙලිනාට්‍ය අධ්‍යක්ෂණයෙන් පස්සෙ මේ තමයි මගේ දෙවැනි නිර්මාණය. ටෙලිනාට්‍යක් විදිහට මිනිස්සු අනිවාර්යෙන් ම මේ නිර්මාණයත් එක්ක රැඳී ඉන්නවයි කියලා මට විශ්වාසයක් තියෙනවා. මොකද ලංකාවෙ මේ විදිහෙ ටෙලිනාට්‍යයක් මීට කලින් කෙරිලා නෑ. මිනිස්සු දකින්න ආස කරන පරිසරය, අව්‍යාජ ගැමිබව මිණිගංදෑල තුළින් පෙන්නන්න අපි දැවැන්ත උත්සාහයක යෙදිලා තියෙනවා.

l මේ නාට්‍ය හරහා තරුණ නිශ්පාදකවරයෙක් එක්වෙනවා ක්ශේත්‍රය සමඟ ....

ඔව් ඔහු හොඳ කලාකාමී බුද්ධිමත් කෙනෙක්.තරංගට මේ කටයුත්ත හොඳට තේරුම් ගන්න පුළුවන්.ඒ නිසා අපි ඉතාමත් සහයෝගයෙන් වැඩ කරනවා.ඔහු කලාවට අතතියන්නෙ දුරගමනක් යන්න බලාපොරොත්තුවෙන්.ඒ සඳහා අවශ්‍ය සම්පත් ඔහුට තියෙනවා.ඔහු නිතර උත්සහ ගන්නෙ ප්‍රමිගත නිර්මාණ කරන්න.

l මේ දවස්වල එකතු වෙලා ඉන්න අනිත් කලා කටයුතු ගැනත් යමක් කිව්වොත්?

දෙරණ “Star City” තරගයේ සෙමි ෆයිනල් තේරිලා ඉන්නවා. ඊට අමතරව අගෝස්තු මාසේ චිත්‍රපටියක් කරන්න මේ වෙනකොට වැඩකටයුතු සූදානම් කරගෙන යනවා.

කාංචනා සිරිවර්ධන


නව අදහස දක්වන්න

Or log in with...