Home » පොලි­ස්ප­තිගේ වැඩ අත්හි­ටවූ නියෝ­ගය බල රහිත කරන්න

පොලි­ස්ප­තිගේ වැඩ අත්හි­ටවූ නියෝ­ගය බල රහිත කරන්න

කථා­නා­ය­ක­ගෙන් හා පාර්ලි­මේ­න්තු­වෙන් අග­මැති ඉල්ලයි

by damith
July 27, 2024 1:20 am 0 comment

ස්වර්ණා විජේ­කෝන්, සන්ධ්‍යා කරු­ණා­රත්න
  • ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාවේ ක්‍රියා­දා­ම­යන් පාර්ලි­මේ­න්තුව හැර කිසිදු ආය­ත­න­ය­කට ප්‍රශ්න කළ නොහැ­කියි
  • ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාවේ කට­යුතු ගැන සොයාබැලී­මට හෝ නියෝග කිරී­ම­ට­ ශ්‍රේ­ෂ්­ඨා­ධි­ක­ර­ණ­යට බල­යක් නෑ
  • පොලි­ස්පති ධුරය හිස් වෙලා නෑ
  • පොලි­ස්ප­ති­ව­ර­යකු හදි­සියේ කනෙන් අල්ලා එළි­යට දාන්න බෑ

ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාව ගත් තීර­ණ­යක් ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණ­යට ආපසු හැර­විය නොහැකි අතර ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාවේ තීර­ණය ක්‍රියා­ත්මක විය යුතු බවත්, එබැ­වින් ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණය විසින් නිකුත් කරන ලද පොලි­ස්ප­තිගේ වැඩ අත්හි­ටු­වීමේ නියෝ­ගය බල රහිත කරන මෙන් කථා­නා­ය­ක­තු­මා­ගෙන් හා පාර්ලි­මේ­න්තු­වෙන් ඉල්ලා සිටින බවත් අග්‍රා­මාත්‍ය දිනේෂ් ගුණ­ව­ර්ධන මහතා පැව­සීය. ඔහු මේ බව ප්‍රකාශ කළේ පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා සම්බ­න්ධ­යෙන් ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණය දුන් නියෝ­ග­යට අදා­ළව රජයේ ප්‍රති­චා­රය පළ කර­මින් පාර්ලි­මේ­න්තු­වේදී ඊයේ (26) විශේෂ ප්‍රකා­ශ­යක් කර­මිනි.

ධුරයේ සිටින පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා ඉවත් කිරීමේ අව­ශ්‍ය­තා­වක් වේ නම් එය කළ යුත්තේ පාර්ලි­මේන්තු මන්ත්‍රී­ව­රුන් බහු­ත­ර­ය­කගේ සහ­යෝ­ගය ගනි­මින් පාර්ලි­මේ­න්තු­වට යෝජ­නා­වක් ඉදි­රි­පත් කිරී­මෙන් බවද එය නීත්‍ය­නු­කූල ඉවත් කිරී­මක් වන බවද අග­මැ­ති­ව­රයා අව­ධා­ර­ණය කළේය. එහිදී වැඩි­දු­ර­ටත් අග­මැති දිනේෂ් ගුණ­ව­ර්ධන මහතා මෙසේද පැව­සීය:

“අද දින පාර්ලි­මේ­න්තුවේ දී ප්‍රකා­ශ­යක් කිරී­මට අග්‍රා­මා­ත්‍ය­තුමා හැටි­යට රජය වෙනු­වෙන් බලා­පො­රොත්තු වෙනවා. එම ප්‍රකා­ශය පිළි­බ­ඳව කථා­නා­ය­ක­තු­මාට ලබා­දීමේ අව­ස්ථාව සඳ­හන් කළා. කථා­නා­ය­ක­තු­මනි, ඔබ­තුමා පාර්ලි­මේ­න්තුවේ රැඳී සිටින මේ අව­ස්ථාව ඉතාම තීර­ණා­ත්මක මොහො­තක්. පාර්ලි­මේ­න්තු­වට වගේම අපේ රටේ ජන­තා­වට සහ රටේ පාලන තන්ත්‍රයේ ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථා­ව­ටද එලෙ­ස­මයි. පාර්ලි­මේ­න්තුවේ එසේ උත්ත­රී­තර බව රැක­ගැ­නීම සඳහා කට­යුතු කළ අවස්ථා රාශි­යක් වෙනවා.

“ඒ නිසා පසු­ගි­යදා අද දින තත්ත්ව­යට තුඩු දුන් ශ්‍රී ලංකාවේ පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා මම නම් ගම් සඳ­හන් කරන්න උත්සාහ ගන්නේ නෑ. පොලි­ස්පති ධුරය එතුමා දර­මින් ආර­ක්ෂාව හා ඊට අදාළ කට­යුතු හා ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණය පිළි­බඳ පූර්ණ බලය ඇති මැති­ව­රණ කොමි­ස­මට සහාය වෙමින්, කට­යුතු කර­මින් සිටියා. ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණය 25 වැනිදා ජූලි මාසයේ පොලි­ස්ප­ති­ව­ර­යාගේ වැඩ තහ­නම් කිරීමේ අතුරු නියෝ­ග­යක් නිකුත් කර තිබෙ­නවා. ඒ වගේම ඒ පිළි­බඳ යළි අහන දිනය නොවැ­ම්බර් මාසයේ එකො­ළොස් වැනි­දාට නියම කර තිබෙ­නවා. මුළු රටම දන්නවා නොවැ­ම්බර් මස එකො­ළොස් වැනිදා වන විට ශ්‍රී ලංකාවේ ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණය පවත්වා හමා­රයි. නව ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා දිවු­රුම් දෙන අව­ස්ථා­වට පැමි­ණෙ­නවා. එතෙක් පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා අපේ රටේ මැති­ව­රණ කොමි­සම සමඟ කට­යුතු කිරීම, ඒ වගේම අපේ රටේ ආර­ක්ෂාව පිළි­බඳ ඔහු වෙත පැවරී ඇති බර­ප­තළ කට­යුතු අත්හි­ටු­වී­මට මෙසේ නිග­ම­නය කිරීම විශාල ආන්දෝ­ල­න­ය­කට රට පරි­ව­ර්ත­නය කර තියෙ­නවා පාර්ලි­මේ­න්තුව ඇතුළේ. මම සැකෙ­වින් කරුණු කීප­යක් පම­ණක් ඉදි­රි­පත් කර­නවා. ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ ඒ පිළි­බ­ඳව මූලික අයි­ති­වා­සි­කම් නඩු ගණ­නා­වක් තිබෙ­නවා. ඒ පිළි­බ­ඳව විස්ත­රය ඉදි­රි­පත් කළ හැකියි. හැන්සාඩ් ගත වීම සඳහා. කථා­නා­ය­ක­තු­මනි, ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ හත­ර­වෙනි වග­න්තිය අනුව ඡන්ද බලය ජනතා පර­මා­ධි­ප­ත්‍යයේ අංග­යකි. එබැ­වින් නිද­හස් හා සාධා­රණ මැති­ව­ර­ණ­යක් පැවැ­ත්වීම සඳහා මැති­ව­රණ කොමි­සමේ අර­මුණු ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ 103(2) වග­න්තිය මඟින් දක්වා ඇත. ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණය විසින් එම පෙත්සම පිළි­බ­ඳව අව­සන් තීන්දුව ලබා­දෙන තෙක් ක්‍රියා­ත්මක වන වාරණ නියෝග ලබා­දීමේ දී එම වාරණ නියෝ­ගය පළමු වරට මේ නඩු විභා­ග­යට ගැනෙන 2024 නොවැ­ම්බර් 11 වැනිදා සිට ඉදි­රි­යට ක්‍රියා­ත්මක කිරී­මට දැනට තිබෙන තත්ත්වය අනුව අර්ථ නිරූ­ප­ණය තමයි මේ කරන නිවේ­ද­නය ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණය මඟින්. එහිදී මැති­ව­රණ කොමි­ෂන් සභාවේ අද­හස් ලබා­ගෙන නැත. ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ 41(ඇ) II වග­න්තිය යටතේ ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­යාගේ නිර්දේ­ශ­යක් මත ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාව විසින් එවැනි වැඩ­බ­ලන පත් කිරී­මක් අනු­මත කර ඇත්නම් මිස දින 14කට නොවැඩි කාල­යක් අඛ­ණ්ඩව පොලි­ස්පති ධුරයේ කට­යුතු කිරී­මට කිසිදු තැනැ­ත්තෙක් පත් කළ නොහැක.

“මෙවැනි තත්ත්ව­යක් ඇතු­ළත ඉදිරි ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණය වත්මන් ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා ද අපේ­ක්ෂ­ක­යකු බවට පත්වන විට, වැඩ­බ­ලන පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා අව­දා­නම් සහ­ගත තත්ත්ව­ය­කට පත්වෙ­නවා. ඒ වගේම මම සඳ­හන් කරන්න කැමැ­තියි. ඔව් ඉතින් ජනා­ධි­ප­ති­තු­මානේ පත් කරන්න වෙන්නේ. ඔහෙලා කියන කතා­වට පිළි­තුර මම මේ දෙන්නේ. මේ ගොල්ලන් මෙතෙක් කිව්වේ ඊයේ වෙන­කන් ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා මීළඟ වැඩ බලන එක්කෙනා පත් කරන්න. නැති­නම් ඔහෙලා පත් කර­න­වැයි. කථා­නා­යක පත් කර­න­වැයි. පත් කරන්න තමයි මම කථා­නා­ය­ක­තු­මා­ටත් මේ කියන්නේ.

“ඔබ­තුමා අතේ තියෙන බල­තල මුළු­ම­හත් පාර්ලි­මේ­න්තු­වට. මම ඉතින් රවුෆ් හකීම් මහ­තාගේ නඩු කතා කරන හැටි හොඳින් දන්න කෙනෙක්. ඉතින් ඒ අය ඒක ගැන මම ඔබ­තු­මාට මීට වඩා කියන්නෙ නෑ. ඒක අපි පස්සේ කතා කරමු.

“නමුත් මම කියන්නෙ අද දින උදේ ප්‍රවෘ­ත්ති­ව­ලින් මැති­ව­රණ කොමි­සම ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණය ප්‍රකා­ශ­යට පත් කර තිබෙ­නවා. නාම යෝජනා කැඳ­වන දිනය, ඡන්දය පව­ත්වන දිනය සැප්තැ­ම්බර් මාසය දක්වා ඉතා පැහැ­දි­ලිව සඳ­හන් කර තිබෙ­නවා. එවැනි තත්ත්ව­යක් තුළ ආණ්ඩු­ක්‍රම සභාවේ අනු­මැ­ති­යක් ලැබී­මෙන් පසු ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ 41(ඇ) ව්‍යව­ස්ථාව යටතේ ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා විසින් පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා පත් කරනු ලබයි. පාර්ලි­මේන්තු මන්ත්‍රී­ව­රුන්ගේ බහු­ත­ර­යගේ සහ­යෝ­ගය ලබා ගනි­මින් ධුරයේ සිටින පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා තන­තු­රෙන් ඉවත් කිරී­මට පාර්ලි­මේ­න්තු­වට යෝජ­නා­වක් ඉදි­රි­පත් කිරී­මෙන් අන­තු­රුව තමයි නීත්‍ය­නු­කූල ඉවත් කිරීමේ බලය තිබෙන්නේ. ඊයෙත් සභා­නා­ය­ක­තුමා පෙන්නුවා.

“වැඩ­බ­ලන පොලි­ස්ප­ති­ව­ර­යකු පත් කිරීම සඳහා ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­යාට පව­තින නීතිය තුළ ප්‍රති­පා­දන නොමැත. එබැ­වින් ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා විසින් මගේ මිත්‍ර කිරි­ඇල්ල මන්ත්‍රී­තුමා ඒ පැත්තෙන් ඉන්න කොට එකයි, මේ පැත්තෙ ඉන්න කොට එකයි. ප්‍රති­පා­දන නොමැති බැවින් ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා විසින් වැඩ­බ­ලන පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා ලෙස වෙනත් අයෙකු පත්ක­රනු ඇතැයි ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණ­යට අපේක්ෂා කළ නොහැ­කිය. මේ තත්ත්වය තුළ කියවා බලන්න පොලිස් ආඥා පනත මුල සිට අගට. කිය­වීමේ කාලය මම ගන්නෙ නෑ. මම සභා­ගත කර­නවා පොලිස් ආඥා පනත. දන්නෙ නැත්නම් ගිහින් කිය­වන්න. ගිය වාරෙත් අපි මේ ප්‍රශ්න­යට මුහුණ දුන්නා කලින් පොලි­ස්ප­ති­ව­ර­යත් සම්බ­න්ධ­වත්.

“ඒ නිසා පොලි­ස්ප­ති­ව­ර­යෙක්ව එහෙම හදි­ස්සියේ කනෙන් අල්ලලා දොට්ට දාන්න බෑ. එහෙම හිතන් ඉන්න අය ඇති. නමුත් එහෙම දොට්ට දාන්න බෑ. ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණය අනු­ග­ම­නය කළ යුත්තේ පව­තින නීති­යයි. ඒ නිසා පොලිස් ආඥා පනත මඟින් එකී පොලිස් ආඥා පනතේ විධි­වි­ධාන පරි­පා­ලන කිරීම පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා වෙත පවරා ඇත. පොලි­ස්ප­ති­ව­ර­යාට තම ධුරයේ රාජ­කාරී කිරීම තහ­නම් කිරීම සඳහා නීති­මය ප්‍රති­පා­දන නොමැත. එබැ­වින් පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා විසින් සිය ධුරයේ සිදු කරනු ලබන රාජ­කාරී කට­යුතු වැළැ­ක්වී­මට ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­යාට මෙලෙස වැඩ බලන පත්වී­මක් ද කළ නොහැක.

“තව­මත් පොලි­ස්පති ධුරය දරන්නේ හිටපු පොලි­ස්පති. ධුරය හිස් වෙලා නෑ. නොයෙක් නොයෙක් දේවල් අර්ථ නිරූ­ප­ණය කර­නවා. ඒ වගේම පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා පත්ක­රනු ලැබූ ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාව එම තීර­ණය කළ ආකා­රය ගැන නොයෙක් වාද කරුණු ඉදි­රි­පත් කර­නවා.

“නමුත් ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාව තිබෙන්නේ පාර්ලි­මේ­න්තුව යටතේ. පාර්ලි­මේ­න්තුවේ සම­ගා­මීව තිබෙන ව්‍යව­ස්ථා­දා­ය­ක­යක්. එය පාර්ලි­මේ­න්තුවේ දිගු­වක් වන අතර පාර්ලි­මේ­න්තුවේ බලා­පො­රොත්තු වන ආකා­රයේ යටත් ආකා­රයේ හැසි­රී­ම­කට මුල මහත් පාර්ලි­මේ­න්තු­වම එසේ නම් මැදි­හත් විය යුතුයි. ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාවේ ඕනෑම තීර­ණ­යක් ව්‍යව­ස්ථා­දා­ය­කයේ තීර­ණ­යක් බවට පත්වෙන්නේ ඒ නිසයි. එය පාර්ලි­මේ­න්තුවේ කැමැත්ත ප්‍රකාශ කිරී­මක්. ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාවේ තීරණ පාර්ලි­මේන්තු පාල­න­යට පම­ණක් යටත් වෙයි. පාර්ලි­මේ­න්තුව හැර වෙනත් කිසිම ආය­ත­න­ය­කට ආණ්ඩු­ක්‍රම සභාවේ ක්‍රියා­දාම හා තීරණ සම්බ­න්ධ­යෙන් කිසි ආකා­ර­යක හෝ ප්‍රශ්න කළ නොහැ­කියි.

“නොයෙක් අය අර්ථ නිරූ­ප­ණය කරා සංඛ්‍යා එක­තුව අඩු කිරීම වැඩි කිරීම් ගැන. මම ඒ ගැන කතා කළේ නෑ. ඒ කාලේ කතා කළෙත් නෑ. ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාවේ අභ්‍ය­න්තර තීර­ණ­යන් එලෙස බාහි­රව නොක­රන බව­ටත් අපි එහි සභි­ක­යන් හැටි­ය­ටත් පැහැ­දිලි තීර­ණ­යක හිටියා. විපක්ෂ නාය­ක­තු­මත් හිටියා. මමත් හිටියා. කථා­නා­ය­ක­තුමා තමයි එහි සභා­පති. නිල බලෙන් සභා­පති. අපේ අනෙක් සභි­ක­යන් නම් ප්‍රකා­ශ­යට පත් කර තිබෙ­නවා. ඒ නිසා ඒ ගත්තා වූ තීර­ණය වෙනස් ආකා­ර­ය­කට පත් කිරීම සඳහා ශ්‍රී ලංකාවේ කථා­නා­ය­ක­ව­රයා, අග්‍රා­මා­ත්‍ය­ව­රයා, විපක්ෂ නාය­ක­ව­රයා, පාර්ලි­මේන්තු මන්ත්‍රී­ව­රුන් හතර දෙනෙක්, විශේ­ෂ­ඥ­යන් තුන්දෙ­නෙකු සම­න්විත ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභා­වට පාර්ලි­මේන්තු විසින් මේ තහ­වුරු කිරීමේ බලය පවරා දී ඇත.

“ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාව සතු අනු­මත කිරීමේ බලය ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක කාර්යක් වන බැවින්, ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාවේ කට­යුතු අධි­ක­ර­ණය විමසා බැලීම කළ නොහැක. පාර්ලි­මේ­න්තුව උත්ත­රී­ක­රයි. ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාවේ බලය යළිත් මා ප්‍රකාශ කර­නවා අධි­ක­ර­ණ­ය­කින් විමසා බැලිය නොහැ­කිය. එබැ­වින් ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාවේ කට­යුතු සම්බන්ධ සොයා බැලී­මට හෝ නියෝග කිරී­මට ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණ­යට බල­යක් නොමැත. එබැ­වින් වාරණ නියෝ­ගය නීති­යෙන් වලංගු නොවෙයි.

“ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාව රැස්වු­ණාම ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ ගන්න තීරණ බොහෝ විට එක සම්පූර්ණ එක­ඟ­තා­වය තියෙ­නවා. අපේ අනෙත් සභික මන්ත්‍රී­තුමා ඉන්නවා මම නම් ගම් කියන්නේ නෑ. නිමල් සිරි­පාල ද සිල්වා මැති­තුමා ජනා­ධි­ප­ති­තු­මාට පත් කළ හැකි නියෝ­ජි­තයා ලෙස ඉන්නවා. ඒ වගේම අපේ සාගර කාරි­ය­ව­සම් මැති­තුමා අග්‍රා­මා­ත්‍ය­ව­ර­යාගේ නියෝ­ජි­තයා හැටි­යට ඉන්නවා. අපේ විපක්ෂ නාය­ක­තු­මාගේ නියෝ­ජිත ලෙස කබීර් හෂීම් මැති­තුමා ඉන්නවා. මේ අය සියලු දෙනා අත්දැ­කීම් සහිත විවිධ අර්බු­ද­කාරී අව­ස්ථා­ව­ලට මුහුණු දුන්නු ක්‍රියා­දා­ම­යට නිරත වුණු අය.

“ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ යළිත් සඳ­හන් කර­න්නට කැමැ­තියි. 4(ඇ) වග­න්තිය යටතේ පාර්ලි­මේ­න්තු­වට අයත් වර­ප්‍ර­සාද, බල­තල, භුක්තිය පිළි­බඳ තියෙන බලය හැරුණු කොට පාර්ලි­මේ­න්තුව විසින් අධි­ක­රණ බලය අධි­ක­ර­ණය හරහා ක්‍රියා­ත්මක කරනු ලබන අතර, එහිදී ජන­තා­වගේ අධි­ක­රණ බලය පාර්ලි­මේ­න්තුව විසින් සකස් කර නීතිය අනුව ක්‍රියා­ත්මක කළ හැකියි. එබැ­වින් පාර්ලි­මේ­න්තුවේ නිර්මා­ණ­යක් වන ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාව ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණයේ බල­ත­ල­ව­ලට අධි­ක­රණ බල­යක් නොමැත. එබැ­වින් වත්මන් පොලි­ස්ප­ති­ව­ර­යාගේ පත්කි­රී­මට ලබා­දුන් අනු­මැ­තිය සම්බ­න්ධ­යෙන් ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාව ගත් තීර­ණය ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­ර­ණ­යට ආපසු හැර­විය නොහැකි අතර ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාවේ තීර­ණය ක්‍රියා­ත්මක විය යුතු යැයි කථා­නා­ය­ක­තු­මාට යළිත් මේ ප්‍රකා­ශ­යේදී සඳ­හන් කරන්න කැම­තියි. එසේ නොවන්න ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාවේ බලය උප­රිම පාවිච්චි කිරීමේ පාර්ලි­මේ­න්තු­වට යටත් වී තිබෙන ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාව බල ශූන්‍ය ආය­ත­න­යක් බවට අප විසින්ම පත් කරනු ඇති. ජනා­ධි­ප­ති­තු­මාට නිර්දේශ කරන්නේ අපයි. ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාව. කථා­නා­ය­ක­තු­මනි, ඔබ­තු­මාගේ ප්‍රධා­න­ත්ව­යෙන්. ඔබ­තුමා එසේ ප්‍රධා­න­ත්වය දරන්නේ පල්ලි­මේ­න්තුවේ ප්‍රධා­නියා නිසයි. ඒ නිර්දේ­ශ­යන් තෝරා­ගැ­නීම ගැන ජනා­ධි­ප­ති­තු­මාගේ විම­සීම් පිළි­බඳ තෝරා­ගැ­නීම් නිර්දේශ කරන්න ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභා­වයි. ඒ ගන්න තීර­ණය ඔබ­තු­මාගේ නිවේ­ද­නය දැන්වීම ජනා­ධි­ප­ති­තුමා වෙත ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාව අනුව ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාවේ අනු­ග­ම­නය කරන පරිදි දැන්වීම ගරු කථා­නා­ය­ක­තු­මාගේ බල­යයි. වග­කී­මයි. ඒ පම­ණයි ඔබ­තුමා කර තිබෙන්නේ. ඒ ගැන විවිධ අර්ථ­නි­රූ­ප­ණය දීමට මා හිතන්නේ අපි පාර්ලි­මේ­න්තු­වත් ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභා­වත් අපේ රාජ්‍යයේ ප්‍රධාන නිල­තල හෑල්ලු­වට ලක් කිරීමේ භයා­නක උත්සා­හ­යට සම­හර දේශ­පා­ල­න­ඥ­යන් යෙදිල තිබෙ­නවා.

“එයින් වළ­කින ලෙස දේශ­පා­ල­න­ඥ­යන් විහි­ළු­වට භාර­ගන්න උත්සහා දරන මෙය විහි­ළු­වට ලක් නොකර ශ්‍රී ලංකා පාර්ලි­මේ­න්තුවේ උත්ත­රී­තර නියෝ­ග­යන් ලබා දී තිබෙන්නේ කථා­නා­ය­ක­ව­රුන් අතර, දිවං­ගත අනුර බණ්ඩා­ර­නා­යක මැති­තුමා ද ඉතා පැහැ­දි­ලිව පාර්ලි­මේ­න්තුව අධි­ක­ර­ණයේ ඇඟිලි ගැසී­ම්ව­ලට තර්ජ­න­යට ලක්වන අව­ස්ථා­ව­න්ව­ලදී පාර්ලි­මේන්තු උත්ත­රී­තර බව ප්‍රකා­ශ­යට පත් කළ අව­ස්ථාව ඔබ­තු­මා­ටත් මටත් සිහි­පත් වෙනවා. මේ වගේම අපේ චමල් රාජ­පක්ෂ මැති­තුමා ඒ තීන්දුව යළිත් ගෙන තව වාර­යක් ප්‍රකා­ශ­යට පත් කරල තිබුණා. ඒ නිසා අපි උත්ත­රී­තර පාර්ලි­මේ­න්තු­වක් හැටි­යට ඉටු කළ යුතු කාර්යය ක්‍රියා­ත්මක කිරී­මට කට­යුතු කර­නවා.

“ඒ වගේම කථා­නා­ය­ක­තු­මනි 4(ආ) ව්‍යව­ස්ථාව යටතේ රටේ ආර­ක්ෂාව පිළි­බඳ වග­කීම ජනා­ධි­ප­ති­තුමා සතු වෙනවා. පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා පොලි­සිය, ත්‍රිවිධ හාමුදා බල ඇණි­ව­ලට සමාන හමුදා ඒ කියන්නේ විශේෂ කාර්ය බළ­කාය හා බුද්ධි අංශ­වල අණ­දෙන නිල­ධාරී ද වනවා. මෙම අතුරු තහ­නම් නියෝ­ගය මඟින් ජනා­ධි­ප­ති­තුමා වෙත ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ 4(ආ) වග­න්තිය මඟින් පැවරී ඇති රාජ­කාරී ඉටු­කි­රී­මට බාධා පමු­ණු­ව­නවා. එය අපි ගැඹු­රින් තේරුම් ගත යුතුයි. එම වාරණ නියෝ­ගයේ කිසිදු නෛතික පද­න­මක් දක්වා නොමැති අතර එබැ­වින් කිසිදු නීති­මය පද­න­ම­කින් තොරව හුදෙක්ම නීති විරෝධී යැයි පෙනෙන එවැනි වාරණ නියෝ­ග­යන් පිළි­ගැ­නී­මට පාර්ලි­මේ­න්තු­වට හැකි­යා­වක් නැත.

“අව­සාන වශ­යෙන් උන­න්දු­වක් දක්වන දේශ­පා­ලන පක්ෂ විසින් ගොනු කරන ලද ඇතැම් මූලික අයි­ති­වා­සි­කම් පෙත්සම් කීප­යද මූලික අදි­ය­රේදී මේ වාරණ නියෝ­ගය ලබා දී ඇත. එවැනි තත්ත්ව­යක් තුළ නුදුරු අනා­ග­ත­යේදී ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණය පැවැ­ත්වී­මට නිය­මිත බව දැන දැනත් අවශ්‍ය සියලු පක්ෂ නියෝ­ජ­නය කිරී­මට අව­ස්ථා­වක් වුවත් ලබා­දී­මක් සිදු­වුණේ නැත. මම යළිත් සිහි­පත් කරන්නේ ඒ නිසයි. එවැනි තීන්දු පිළි නොගන්නා බව ඊට වඩා පාර්ලි­මේ­න්තුව උත්ත­රී­තර බවත්, ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාව අනුව කට­යුතු කිරීම පිළි­බඳ ඔබ­තුමා මේ සභාවේ හිටපු කථා­නා­ය­ක­ව­ර­යෙක් වූ අනුර බණ්ඩා­ර­නා­යක මහතා දුන් තීන්දුවේ අව­සා­නයේ සඳ­හන් වන්නේ මා වෙත පැවරී ඇති බල­තල ප්‍රකා­රව පැහැ­දි­ලි­වම මම මේ ප්‍රකා­ශය මා සිදු කර­නවා කියලා. ඒ ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­රණ තීර­ණ­යට ඉහ­ළින් පාර්ලි­මේ­න්තුවේ උත්ත­රී­තර බව ආරක්ෂා කළා.

“ඒ ආකා­ර­යෙන් කට­යුතු කරන්න කලින් ද සඳ­හන් කර පරිදි සභා­නා­ය­ක­තුමා දී ඇති දිනය සඳ­හන් කර පරිදි ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ 4(ඇ) වග­න්තිය යටතේ අපට තිබෙන බලය අපි ආරක්ෂා කර ගැනීම සඳහා මුළු ආණ්ඩු­වම ඒවා­ගේම පාර්ලි­මේ­න්තුවේ ආණ්ඩු හා විප­ක්ෂ­යම කට­යුතු කළ යුතුයි. පාර්ලි­මේ­න්තුව ඛේද­වා­ච­ක­ය­කට පත් කිරීමේ තාව­කා­ලික සංතෘ­ෂ්ටිය, ගිනි­දැල් අවු­ස්ස­න්නට බලා­පො­රොත්තු වෙන තාව­කා­ලික සංතෘ­ෂ්ටිය ලබන්න බලා­පො­රොත්තු වන අය එහි ඉටු කරන බර­ප­තළ අන­තු­රු­දා­යක ක්‍රියා­ව­ලිය මා ඔබට යළිත් සිහි­පත් කරන්නේ. ඔබ­තු­මාට කථා­නා­ය­ක­තුමා හැටි­යට මේ සියලු ඔබ­තුමා දුන්න තීර­ණය හා හාස්‍ය­යට ලක් කර තිබෙ­නවා.

“ඔබ­තුමා දුන්නු තීර­ණය ප්‍රශ්න­යට පම­ණක් නෙවෙයි හාස්‍ය­යට ලක් කර තිබෙ­නවා. ඔබ­තුමා පොලි­ස්ප­ති­ව­රයා පිළි­බ­ඳව ව්‍යව­ස්ථා­දා­යක සභාව දුන් තීර­ණය හාස්‍ය­යට ලක් කර­මින් ඔබ­තුමා යවන ලද ලිපිය තීර­ණය පරිදි යවන ලද ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­යාට හාස්‍ය­යට ලක් කරන්න පිරිස් බවට මේ අය පත් වෙලා තිබෙ­නවා. ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සභාව පාර්ලි­මේ­න්තුවේ එක ප්‍රධාන කොට­සක්. එය ඇති කළේත් එය පත් කළේත් ඒ සඳහා බල­තල පැව­රු­වෙත් මේ පාර්ලි­මේ­න්තු­වයි. ඔබ­තු­මාගේ ප්‍රධා­න­ත්ව­යෙන් රැස්වෙන ව්‍යවස්ථා සභා­වට එලෙස කට­යුතු කරන්න ඉඩ­ක­ඩක් ඇති­වීම සඳහා මේ ක්‍රියා­මා­ර්ග­යන්ට අව­තීර්ණ වීම භයා­නක තත්ත්ව­යක්. ඒ නිසා කතා­නා­ය­ක­තු­මනි, මැති­ව­රණ කොමි­ස­මට අද දින පෙර­ව­රුවේ ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණය 2024 මැති­ව­ර­ණය සම්බ­න්ධ­යෙන් ගැසට් පත්‍ර­යක් නිකුත් කර තිබෙ­නවා.

අප පොලි­ස්පති සම්බ­න්ධව සුප්‍රීම් උසා­විය ශ්‍රේෂ්ඨා­ධි­ක­රණ නොවැ­ම්බර් 11 වැනිදා දක්වා වැඩ අත්හි­ටුවා ඇති නියෝ­ගය බල රහිත කළ යුතු හැයි කථා­නා­ය­ක­තුමා හා නැව­තත් උත්ත­රී­තර පාර්ලි­මේ­න්තුව වෙත මේ කරුණ සිහි­පත් කර­මින් කථා­නා­ය­ක­තු­මාට මේ පිළි­බ­ඳව ඒ වගේම හැකි ඉක්ම­නින් මැදි­හත් වන ලෙස අපි යළිත් ඔබ­තු­මාට දන්වා සිටි­නවා.”

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT