Home » ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනයේ මනෝවිද්‍යාව අවබෝධ කර ගනිමු

ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනයේ මනෝවිද්‍යාව අවබෝධ කර ගනිමු

by sachintha
October 2, 2024 1:19 am 0 comment

දරුවන්ගේ මුල් වසර ඔවුන්ගේ චිත්තවේගීය, සමාජීය සහ සංජානන වර්ධනය සඳහා ඉතා වැදගත් වේ. ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනය දරුවෙකුගේ අනාගතය හැඩගැස්වීමේදී වැදගත් කාර්යභාරයක් ඉටු කරන අතර, ඔවුන්ගේ මනෝවිද්‍යාව අවබෝධ කර ගැනීම ඵලදායී ඉගෙනුම් අත්දැකීම් ලබා දීම සඳහා ප්‍රධාන වේ.

චිත්තවේගීය වර්ධනය දරුවෙකුගේ ප්‍රාථමික වසරවල වර්ධනයේ මූලික අංගයකි. කුඩා දරුවන් බොහෝ විට පුළුල් පරාසයක හැඟීම් අත්විඳින නමුත් ඒවා ඵලදායී ලෙස ප්‍රකාශ කිරීමට අරගල කළ හැකිය. දරුවන්ට තම හැඟීම් බෙදාගැනීමට ආරක්ෂිත යැයි හැඟෙන උපකාරක පරිසරයක් නිර්මාණය කිරීම ගුරුවරුන්ට අත්‍යවශ්‍ය වේ. මෙම චිත්තවේගීය අවශ්‍යතා හඳුනාගෙන ඒවා ආමන්ත්‍රණය කිරීම ආරක්ෂාව පිළිබඳ හැඟීමක් ඇති කරනවා පමණක් නොව, ඔවුන්ගේ සමස්ත සංවර්ධනය සඳහා තීරණාත්මක වන ආත්ම අභිමානය සහ ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව ගොඩනැඟීමට ද උපකාරී වේ.

සමාජ අන්තර්ක්‍රියා ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනයේ තවත් වැදගත් අංගයකි. දරුවන් තම සමීපතම පවුලෙන් පිටත අර්ථවත් සබඳතා ඇති කර ගැනීමට පටන් ගන්නා අවධිය මෙයයි. සහයෝගී ක්‍රියාකාරකම් දිරිමත් කිරීම සහ පන්ති කාමරය තුළ ප්‍රජාව පිළිබඳ හැඟීමක් පෝෂණය කිරීම දරුවන්ට සහයෝගීතාව, සංවේදනය සහ ගැටුම් නිරාකරණය වැනි අත්‍යවශ්‍ය සමාජ කුසලතා වර්ධනය කිරීමට උපකාරී වේ. මෙම කුසලතා ඔවුන්ගේ අනාගත අන්තර් ක්‍රියා සහ පුද්ගලික වර්ධනය සඳහා පදනම වේ.

ප්‍රාථමික වසර තුළ සංජානන වර්ධනය ස්වාභාවික කුතුහලයකින් සහ ඉගෙනීමට ඇති උනන්දුවකින් සලකුණු වේ. ළමයින් තමන් අවට ලෝකය ගවේෂණය කරන අවධියක සිටින අතර, මෙම කුතුහලය පෝෂණය කිරීම අධ්‍යාපනඥයාගේ වගකීමකි. උද්දීපනය කරන ඉගෙනුම් පරිසරයක් ලබාදීම, ක්‍රීඩා මත පදනම් වූ ඉගෙනීම ඇතුළත් කිරීම සහ ප්‍රායෝගික ක්‍රියාකාරකම් සමඟ සිසුන් සම්බන්ධ කර ගැනීම මඟින් සංජානන වර්ධනය සැලකිය යුතු ලෙස වැඩිදියුණු කළ හැකිය. එවැනි ප්‍රවේශයන් දරුවන්ව නියැළෙන සහ අභිප්‍රේරණය කරන අතර, ජීවිත කාලය පුරාම ඉගෙනීමට ඇති ඇල්ම සඳහා අඩිතාලම දමයි. සෑම දරුවෙකුගේම විවිධ ඉගෙනුම් ශෛලීන් සහ වේගයන් සහිත අද්විතීය බව හඳුනා ගැනීම වැදගත්ය. ගුරුවරුන් මෙම පුද්ගල වෙනස්කම් කෙරෙහි අවධානයෙන් සිටිය යුතු අතර, සෑම දරුවෙකුටම ඔවුන්ගේ සම්පූර්ණ හැකියාවන් කරා ළඟා වීමට උපකාර කිරීම සඳහා පුද්ගලාරෝපිත සහාය ලබා දිය යුතුය. සෑම දරුවෙකුටම සාර්ථක වීමට අවස්ථාව ඇති බව සහතික කරමින් පන්ති කාමරය තුළ සිසුන්ගේ විවිධ අවශ්‍යතා සපුරාලීම සඳහා විවිධ උපදෙස් අත්‍යවශ්‍ය වේ.

අවසාන වශයෙන්, ඵලදායී ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනය සඳහා දරුවන්ට හිතකර සහ යහපත් ලෙස ආදරයෙන් සහ කරුණාවෙන් ඔවුන්ගේ චිත්තවේගීය, සමාජීය සහ සංජානන අවශ්‍යතා ආමන්ත්‍රණය කිරීමෙන්, අධ්‍යාපනඥයින්ට පරිපූර්ණ සංවර්ධනයක් ප්‍රවර්ධනය කරන සහ ජීවිත කාලය පුරාම ඉගෙනීම සඳහා පදනම සකසන පෝෂණ පරිසරයක් නිර්මාණය කළ හැකිය.

ආචාරිනි ගීතිකා

දිසානායක

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT