Sunday, May 11, 2025
Home » ගින්නෙන් උපන් සීතල

ගින්නෙන් උපන් සීතල

by Gayan Abeykoon
November 21, 2024 1:00 am 0 comment

සිය වස­ර­කට පසු­වත් නීග්‍රෝවාසීහු, තවම නිද­හස් වී නැත. වසර සිය­යක් ගතව ඇතත්,  ඔවුන්ගේ ජීවි­තය තවම අඩ­පණ වී ඇත්තේ, ඛේද­ජ­නක ලෙස වෙන් කිරීමේ සහ වෙනස් කොට සැල­කීමේ දාම­ය­න් නිසාය. වසර සිය­ය­කට පසුත්, නීග්‍රෝ­වරු ජීවත් වන්නේ ද්‍රව්‍ය­මය සමෘ­ද්ධියේ විශාල සාග­ර­යක් මධ්‍යයේ, දුප්ප­ත්කමේ හුද­කලා දූප­තක ය. වසර සිය­ය­කට පසු නීග්‍රෝ තව­මත් අ‍ෙම­රි­කානු සමා­ජයේ කොනක ගිලී සිටිනා අතරේ, ඔහු­ගේම භූමියේ පිටු­ව­හ­ලුන් බවට පත්ව තිබේ.

1963 අගෝස්තු 28 වැනිදා,  ලින්කන් අනු­ස්ම­රණ පිය­ගැ­ට­පෙළ මත්තේ මාර්ටින් ලුතර් කිං සිය වේග­වත් වචන ඔස්සේ එසේ ජනයා ආම­න්ත්‍ර­ණය කළේය. ‘මට සිහි­න­යක් තිබේ’ යන ඔහුගේ මෙම කතාව අසා සිටී­මට එදා පෙළ ගැසුණු ජනයා ලුතර් කිංගේ සිහි­නය තමන්ගේ සිහි­නය බවට පත්ක­ර­ගෙන නික්ම යන්නට ඇත. එහෙව් ආම­න්ත්‍රණ සවන් පුර­වා­ලන මියුරු වේග­යන් වුවද ඒවා සිහින මත්තේම ගිලී මියැ­දීමේ, ශෝකාන්ත රාශි­යක් මිනිස් සංහ­තිය වින්ද­නය කර තිබේ.

1982 වසරේ ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යේදී රෝහණ විජේ­වීර වේදිකා මත්තේ සිය ප්‍රති­ප­ත්තිය හර­බර වාග් විලා­ස­ය­කින් මුදා හළ විට, එය අසා සිටි ජනයා, තම තමන්ගේ සිහින ලෝක ඒ ඔස්සේ ගොඩ­න­ඟා­ගෙන නික්ම ගියහ. මේ ආකා­ර­යට එදා විජේ­වීර සිදු කළ බොහො­ම­යක් කතා අසා සිටී­මෙන් එහාට, පිය­වර මැන්නේ නැත.

මේ කාලයේ ගුව­න්වි­දු­ලියේ ජන­ප්‍රි­යම වැඩසට­හ­නක් වූයේ ‘අස­න්නන්ගේ ඉල්ලීම්’ය. තමන් කැමති ගීත, තැපැල් පතක ලියා අස­න්නන්ගේ ඉල්ලීම්, ශ්‍රී ලංකා ගුව­න්වි­දුලි සංස්ථාව, කොළඹ -7 යන ලිපි­න­යට තැපැල් කළ විට ඒවා ගුවන්විදු­ලි­යෙන් ප්‍රචා­රය වූයේය. තමන්ගේ නම ද කියා, කැමැ­තිම ගීතය රේඩි­යෝ­වෙන් ඇසීමේ ආශාව ඇති දනා මේ වැඩ­ස­ට­හන වින්ද­නය කළා සේ, 1982 ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යේදී රෝහණ විජේ­වී­රගේ චතුර කථි­ක­ත්වය දැක බලා ගැනීම සඳහා වේදි­කාවේ පහළ ජනයා පෙළ ගැසී උන්නේය. ප්‍රති­ඵ­ලය එන විට විජේ­වී­රට ලැබී තිබුණේ ඡන්ද දෙලක්ෂ හැත්තෑ­තු­න්ද­හ­සකි. ප්‍රති­ශ­තය 4.19%කි.  ජවිපෙ දේශ­පා­ල­නය වින්ද­නය කළ ද ජනයා හැම කල්හිම ඡන්දය සඳහා පෙළ ගැසුණේ වෙනත් මාව­තක් වෙතය. මේ ආකා­ර­යට වසර ගණ­නා­වක් ගෙවී ගියද පසු­ගිය ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණය තෙක් ජවිපෙ හැම­වි­ටම, කතාව සහ ක්‍රියාව ඡන්දය සඳහා පෙළ ගස්වා­ගත නොහැකි බල­වේ­ග­යක් බවට පත්ව සිටි­යේය.

මේ තීරුව අද සිය පෙර­ව­දන ලෙස ගනු ලැබුවේ සම­හර කතා ජන­තා­වට සිහින මව­මින් දිගු කලක් රැව් දුන්නේ වුවද, ඒවා පසු කලෙක සැබෑ වෙන්නේ බව පසක් කිරීම උදෙ­සාය.

අද පෙර­ව­රුවේ ශ්‍රී ලංකාවේ දස වැනි පාර්ලි­මේ­න්තුව රැස් වන්නේය. වෙනදා මෙම මංග­ල්‍යය වෙනු­වෙන් පොල්දූව මංස­න්ධියේ සිට පාර්ලි­මේන්තු පාර වසා දම­න්නේය. අශ්වා­රෝ­හක පෙළ­පා­ළි­යක් පෙරටු කර­ගත් රාජ්‍ය නාය­කයා, පැය­කට කිලෝමීටර විස්සේ වේග­යෙන් එන රථ­ය­කින් උත්සව සභාව සඳහා පිවි­සෙ­න්නේය. එතැ­නදී බුලත් හුරුලු දී ජන­පති පිළි­ගත් පසු, අභි­නව පාර්ලි­මේ­න්තුව ඇම­තීම සඳහා ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා මුල­සුන ගන්නේය. සැමදා පැවැති මේ පිළි­වෙළ අද ලඝු වන්නේ, පැමි­ණීම සහ කතාව යන දෙක­ටය.

මේ රටේ සෑම ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­ය­ක­දීම ජවි­පෙට සක්‍රිය භූමි­කා­වක් තිබුණි. තහ­නම් යුගයේ පවා තම කියැ­වීම අනුව ජවිපෙ ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යේදී දේශ­පා­ල­නය කළේය. අපේ­ක්ෂ­කයා ලෙස සිය පක්ෂයේ අයෙක් ඉදි­රි­පත් වුවද නොවු­වද, සිය දේශ­පා­ල­නය වෙනු­වෙන් ඔවුහු එහිදී බර අඩි තැබු­වෝය. දස වැනි පාර්ලි­මේ­න්තුව යනු ඒ බර අඩි තැබීමේ එක­තුව, එක මිටට ගෙන ජාතික ජන බල­වේ­ගය ආණ්ඩු­වක් සහ ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­යෙක් මේ රටේ රාජ්‍ය බලය හොබ­වන දිනය ය.

එක්තරා කාල­යක එය සිහි­න­යක්ම විය. මර්ද­නය ගලා ගිය ඉසව්වේ යළි නැඟී­ටීම නොව ටයර් සෑ අද්ද­රින් පුතු සොයා ගැනීම උදෙසා මවුපියෝ වෙහෙස වූහ. හැඳ සිටි ඇඳුමේ නොදැ­වුණු නට­බුන් ඇත්තේ දැයි විම­ස­මින් වෙවු­ලන දෑතින්, දැලි අඟුරු, අළු දුලී පිරූ, පිය­ව­රුන්ය. ඇසේ කෙවනි කෙළ­ව­රට වගු­රු­ව­න්නට කඳුළු කාන්දු නොවන්නේ හෙයින් ළය මත්තේ මහ­වැලි දිය­වර ඉක්මවා කඳුළු ගලන මවුව­රුන් දුටුවේ, පුතුම මිස ඒ සිහි­නය නොව­න්නට ඇත. එදා දේශ­පා­ල­නයේ මෙදා දිනය ලියැවී තිබුණේ වුවද, භයං­කා­ර­ත්වයේ පිටු තුළ ඒ අකුරු කියැ­වී­මට තරම් වෙරක් ඇති මිනිස් ජීවිත හිඟ විය.

“ මා ඉති­හා­සයේ තීන්දුව කෙරෙහි විශ්වා­සය තබමි. එය පිළි­ගැ­නීමේ සූදා­න­මින් සිටිමි. ඉති­හා­සයේ සැබෑ නිර්මා­තෘ­ව­රුන් වනුයේ ජන­තා­වය. ජන­තාව පම­ණ­ක්මය. පීඩිත කම්ක­රු­වන්, දුගී ගොවීන්, රැකියා විර­හිත තරුණ තරු­ණි­යන්, මේ ආදී වශ­යෙන් වන මුළු සමා­ජ­යේම පහළ සහ මැද තට්ටුව සදා­ලන  නිර්ධන පංති­යත්, අර්ධ නිර්ධන පංති­යත්, මධ්‍යම පංතියේ පහළ තට්ටු­වත්, මේ රටේ වර්ත­මාන ඉති­හා­සයේ මැවු­ම්ක­රු­වන් වනු ඇත. ඔව්! අපි ඔවුන් කෙරෙහි විශ්වා­සය තබමු. අපි නිරා­හා­ර­යෙන් සහ අර්ධ නිරා­හා­ර­යෙන් සිටින, වැර­හැලි හැඳ­ගත් සක­ල­විධ සමාජ අත­ව­ර­ය­කට හා පීඩා­ව­ක­ටම බඳුන් කරනු ලැබූ මිනි­සුන් කෙරෙහි විශ්වා­සය තබමු. මේ ජන­තාව, සමාජ යුක්තිය මිනිස් අයි­තිය පතා, නව ලොවක් පතා නැඟී සිටිනු ඇත. එදි­නට අපගේ නිර්දෝ­ෂී­භා­වය පිළි­ගැ­නෙනු ඇත. ප්‍රකාශ කෙරෙනු ඇත.” යනු­වෙන් අප­රාධ යුක්ති විනි­ශ්චය කොමි­ෂන් සභාව ඉදි­රියේ විජේ­වීර ලබා­දුන් සාක්ෂිය, අද රැස්වෙන පාර්ලි­මේ­න්තුවේ සමස්ත ප්‍රකා­ශය වනු ඇත්තේය.

එදා ගිනි­යම් වූ දේශ­පා­ල­නය තුළ ‘මට සිහි­න­යක් තිබේ’ යැයි විශ්වාස කළ මිනි­සුන්ගේ ජය­ග්‍ර­හ­ණය, ලියවී තිබුණා සත්තය. අඳුරු යුග­යක ගිනි­ගත් මත­කය අද සීතල වී ඇත්තේ ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී භූමි­යේය. දස වැනි පාර්ලි­මෙ­න්තුවේ මංගල සභා වාරය වනාහි ඒ මිනි­සුන්ගේ කතාවේ පෙර­ව­දන වන්නේය.

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT