Home » අධ්‍යා­ප­නයේ පරි­ව­ර්ත­න­ය­කට ‘අධ්‍යා­පන කවු­න්සි­ල­යක්’

අධ්‍යා­ප­නයේ පරි­ව­ර්ත­න­ය­කට ‘අධ්‍යා­පන කවු­න්සි­ල­යක්’

අධ්‍යා­පන ඇමැති ආචාර්ය හරිනි අම­ර­සූ­රිය

by Gayan Abeykoon
March 6, 2025 4:00 pm 0 comment

සන්ධ්යා කරු­ණා­රත්න

මෙරට අධ්‍යා­ප­නයේ පරි­ව­ර්ත­න­යක් උදෙසා ‘අධ්‍යා­පන කවු­න්සි­ල­යක්’ පිහි­ටු­වන බව අග්‍රා­මාත්‍ය, අධ්‍යා­පන, උසස් අධ්‍යා­පන හා වෘත්තීය අධ්‍යා­පන ඇමැති ආචාර්ය හරිනි අම­ර­සූ­රිය මෙණෙ­විය පැව­සු­වාය.

අධ්‍යා­පන ක්ෂේත්‍රයේ වෘත්තී­ය­භා­වය සහ ගුණා­ත්ම­ක­භා­වය සංව­ර්ධ­නය කිරීම “අධ්‍යා­පන කවු­න්සි­ලය” පිහි­ටු­වීමේ මූලික අර­මුණු දෙකක් බවද අග්‍රා­මා­ත්‍ය­ව­රිය ප්‍රකාශ කළාය.

2026 වස­රේදී ක්‍රියා­ත්මක කිරී­මට නිය­මිත නව අධ්‍යා­පන ප්‍රති­සං­ස්ක­ර­ණයේ දී අවශ්‍ය වනුයේ හද­ව­තින්ම කැප වී වැඩ කළ හැකි, හොඳ ධාරි­තා­වක් තිබෙන, අධ්‍යා­ප­නයේ පංගු­ක­රු­වන් සහ සම්ප­ත්දා­ය­ක­යන් බිහි කර­ගැ­නීම බවද අග්‍රා­මා­ත්‍ය­ව­රිය පැව­සු­වාය.

ජාතික අධ්‍යා­පන ආය­ත­නයේ මීගොඩ පිහිටි අධ්‍යා­පන නාය­කත්ව සංව­ර්ධන හා කළ­ම­නා­කාර පීඨ ශ්‍රව­ණා­ගා­ර­යේදී පැවති 2009 වසරේ අධ්‍යා­පන පරි­පා­ල­න­යට එකතු වූ නිල­ධා­රින් පළමු ශ්‍රේණියේ සිට විශේෂ ශ්‍රේණිය දක්වා උසස් කිරී­මට අදා­ළව පැවති ධාරිතා සංව­ර්ධන වැඩ­ස­ට­හ­නක් අම­ත­මින් අග­මැ­ති­ව­රිය මේ බව පැව­සු­වාය.

අග­මැ­ති­ව­රිය මෙසේද ප්‍රකාශ කළාය.

“ආචාර්ය සී.ඩබ්.ඩබ්. කන්න­න්ගර මහතා සිදු කළ අධ්‍යා­පන ප්‍රති­සං­ස්ක­ර­ණය වැනිම නව අධ්‍යා­පන ප්‍රති­සං­ස්ක­ර­ණ­ය­කට අපේ රටේ අධ්‍යා­ප­නය රැගෙන යන්නට ආණ්ඩු­වක් විදි­හට අපි සූදා­න­මින් ඉන්නේ. මෙහිදී ඔබ සමඟ වගේම රටේ විවිධ පාර්ශ්ව සමඟ ද සංවාද බොහො­ම­යක් අවශ්‍ය වෙනවා.

ඊට ඔබේ සක්‍රිය දාය­ක­ත්වය අව­ශ්‍යයි. අධ්‍යා­ප­නය වැනි විෂ­ය­කදී වෘත්තීය වග­කී­මෙන් එහාට ගිහින් පුර­වැ­සි­යෙක් ලෙස පුර­වැසි වග­කී­ම­කින් කට­යුතු කරන්න අපට සිදු වෙනවා. එහෙව් අධ්‍යා­ප­නික පරි­ව­ර්ත­න­යක ඉති­හා­සය ඔබේ අතින් තමයි ලියැ­වෙන්නේ. ඒ නිසා නිල වග­කී­මෙන් එහාට ගිහින් කට­යුතු කරන්න මා ඔබට ආරා­ධනා කර­නවා.

ඒ වගේම ඔබ දන්නවා මේ වන­විට සමස්ත රාජ්‍ය සේව­යේම වැටුප් වැඩි­වී­මක් සිදු වීමට නිය­මිත බව. මම හිතන්නේ සියලු රාජ්‍ය සේව­ක­යන්ට වගේම විශ්‍රා­මි­ක­ය­න්ටත් ඒක විශාල සහ­න­යක් සහ සතු­ටට කරු­ණක්. මේ මොහො­තට අනුව සියලු අර්බුද සහ ගැටලු කළ­ම­නා­ක­ර­ණය කර­ග­නි­මින් තමයි මෙම වැටුප් වැඩි වීම ලබා­දී­මට අපට හැකි වුණේ.

අපි මේ රට භාර ගන්න­කොට තිබුණු සම­හර සීමා මායිම් තව­මත් පව­ති­නවා. ඒ සියල්ල තව­මත් සම්පූ­ර්ණ­යෙන් ඉවර නැහැ. ඒ සීමා ලිහිල් වෙලත් නැහැ. නමුත් අපි ආණ්ඩු­වක් විදි­හට තීන්දු­ව­කට ආවා මූලික වැටුප් වැඩි­කි­රී­මක් සිදු කළ යුතුයි කියලා.

සියලු රාජ්‍ය සේව­ක­යන්ට දැනෙන තැනක ඉඳලා තමයි අපි මේ වැටුප් වැඩි කිරීම සිදු කළේ. මෙයින් සිය­ලුම ප්‍රශ්න විස­ඳෙන්නේ නැති බව ඇත්තක්. නමුත් අව­ස්ථා­නු­කූ­ලව හැකි හොඳම විස­ඳුම තමයි අපි ලබා දී තිබෙන්නේ.

පොරොන්දු වූ පරිදි  රාජ්‍ය සේවයේ ඉහ­ළම වැටුප් තල 10 අත­රට ගුරු සහ විදු­හ­ල්පති ශ්‍රේණි රැගෙන එන්නට අපිට හැකි­යාව ලැබී තිබෙ­නවා. කවුරු කොහොම එක එක තැන්වල කතා කිවු­වත් ඇත්ත ඒකයි. මම නැව­තත් කියන්නේ අපි ඒ කට­යුත්ත කරලා තියෙන්නේ.

මුදල් අමා­ත්‍යාං­ශය වගේ ම මහා භාණ්ඩා­ගා­ර­යත් අපට පැහැ­දි­ලිව ඒ බව දැනුම් දීලා තිබෙ­නවා. වැටුප් විෂ­මතා ඉවත් කිරීම පිළි­බඳ තව­දු­ර­ටත් ඉදි­රියේ දී කට­යුතු කර­න්නට අපි බලා­පො­රොත්තු වෙනවා. ඒ පිළි­බඳ වැඩි­දු­ර­ටත් සාකච්ඡා ක්‍රියා­ත්ම­කයි. ඒ වගේම මේ පද්ධ­තිය තුළ අවු­ලක් පව­ති­නවා කියන එකට අපි සේරම එක­ඟයි.

කොත­නින් හරි එය නිවැ­රැදි විය යුතුයි. එය ක්ෂණි­කව කළ හැක්කක් නොවෙයි. ක්‍රියා­ව­ලි­යක්. හුදු ආණ්ඩු­වක් පම­ණක් මේකට මැදි­හත් වීම ප්‍රමා­ණ­වත් නැහැ. පද්ධ­තිය පරි­ව­ර්ත­න­ය­කට රැගෙන යන්නට නම් අප තුළ ද පරි­ව­ර්ත­න­යක් සිදු විය යුතුයි. පද්ධ­තිය කියන්නේ අපි. අපි පරි­ව­ර්ත­නය වුණොත් පද්ධ­තිය ඉබේම පරි­ව­ර්ත­නය වෙනවා. ඒ සඳහා අධ්‍යා­පන කවු­න්සි­ලය අපි නිර්මා­ණය කර ගනිමු.

එමෙන්ම SLAS නිල­ධා­රීන් සමඟ සාකච්ඡා කරන විට SLES සහ Planning Service ගැන ප්‍රශ්න මතු කෙරෙ­නවා. Planning Service සමඟ සාකච්ඡා කරන විට අනෙක් සේවා­වන් ගැන ප්‍රශ්න මතු වෙනවා.  SLES ගැන කතා කළාම SLAS සහ  Planning Service ගැන ප්‍රශ්න මතු වෙනවා.

අපිට තියෙන්නේ රට හදන්න. අපිට අදාළ නැහැ සේවය කුමක් ද කියන එක. අපිට වැද­ගත් දක්ෂ අය කවුද, නිර්මා­ණ­ශීලී අය කවුද කියන එකයි. එහෙම අය හුඟක් ඉන්නවා. කවර සේව­ය­කින් එන්නේ ද කියන කාර­ණාව අදාළ නැහැ. අපට අවශ්‍ය මේ ක්‍රමය බිඳ­ගෙන ඉදි­රි­යට එන අයයි. ප්‍රධා­නම කරුණ මේ මොහොතේ අපට අවශ්‍ය ප්‍රති­සං­ස්ක­ර­ණ­යක් නොව පරි­ව­ර්ත­න­යක් බව අව­ධා­ර­ණය කර­ගත යුතුයි.

2026 දී සිදු කෙරෙන පරි­ව­ර්ත­න­යට ප්‍රධාන කුලුනු 05ක් අපි ඇතු­ළත් කර තිබෙ­නවා. විෂය මාලා වෙනස් කිරීම සහ යාව­ත්කා­ලීන කිරීම, පුහුණු සහ ධාරිතා සංව­ර්ධ­නය, යටි­තල පහ­සු­කම් සංව­ර්ධ­නය, සමාජ සංවා­ද­යක් සහ සන්නි­වේ­දන කති­කා­වක් ඇති කිරීම සහ ඇග­යීම් ක්‍රමයේ වෙනස කියන ඒවා එම කරුණු බව අව­ධා­ර­ණය කළ යුතුයි.

අප මෙහිදී අව­ධා­නය යොමු කළ යුතු ප්‍රධාන කාර­ණා­වක් වන්නේ, අධ්‍යා­පන අමා­ත්‍යාං­ශය පසු­ගිය වසරේ විය­දම් කර ඇත්තේ වෙන් කළ මුද­ලින් සිය­යට 50ක ප්‍රමා­ණ­යක්ය කියන දෙය.

අපට ලැබී තිබෙන මුදල් සියල්ල විය­දම් කර මේ පරි­ව­ර්ත­නය සඳහා සක්‍රිය දාය­ක­ත්වය ලබා­දෙ­නවා.

අධ්‍යා­පන අමා­ත්‍යාං­ශයේ අති­රේක ලේකම් (අධ්‍යා­පන සේවා) කේ.කේ.පී. ආරි­ය­සිංහ මහතා ඇතුළු පිරි­සක් ද මෙම අව­ස්ථා­වට සහ­භාගී වූහ.

a

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT