Thursday, May 15, 2025
Home » සමා­ජ­යට මඟ කියන හැට වියැති තාරු­ණ්‍යය

සමා­ජ­යට මඟ කියන හැට වියැති තාරු­ණ්‍යය

by Gayan Abeykoon
May 15, 2025 1:00 am 0 comment

“අප ි වේලා­ස­නින් අවදි වුණෙමු.

එහෙත් අපි වේලා­ස­නින් අවදි වූ පම­ණින් වේලා­ස­නින් හිරු පායන්නේ නැත.

කවදා හෝ දිනෙක හිරු පායද්දී වේලා­ස­නින් අවදි වී සිටීම අපට ප්‍රයෝ­ජ­න­වත්ව තිබෙනු ඇත”

යනු­වෙන් ලියුවේ රෝහණ විජේ­වීර ය.

ඒ මීට බොහෝ කල­කට පෙර ය. ඔහු විසින් බිහි­ක­රන ලද ජනතා විමුක්ති පෙර­මු­ණට වසර හැටක් සපි­රෙන මේ මොහොතේ එම වද­න්වල වලං­ගු­භා­වය තව­දු­ර­ටත් සනාථ වේ.

වසර හැටක් යනු පුද්ගල ජීවි­ත­යක නම් ඉතා­මත් දීර්ඝ කාලපරි­ච්ඡේ­ද­යකි. එමෙන්ම සමාජ ව්‍යාපා­ර­ය­ක­ටත් වසර හැටක් සම්පූර්ණ වීම යනු ඉතා­මත් සුවි­ශේෂී කාලපරි­ච්ඡේ­ද­යකි. මැයි 14 වැනි­දාට ජනතා විමුක්ති පෙර­මු­ණට වසර හැටක් සම්පූර්ණ වී තිබුණි. දශක හයක් තිස්සේ වාමාං­ශික දේශ­පා­ල­නික ව්‍යාපා­ර­යක් ලෙස ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ විසින් කරන ලද සමාජ බල­පෑම කව­රේ­දැයි ඉතා ගැඹු­රින් විග්‍රහ කර බැලීම අත්‍ය­වශ්‍ය කරු­ණක්ව ඇත.

1965 මැයි මස 14 දින කුඩා පිරි­ස­කගේ මූලි­ක­ත්ව­යෙන් ආරම්භ කෙරුණු ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණේ එක් පරි­ච්ඡේ­ද­යක් 1971 අප්‍රේල් අර­ග­ල­යෙන් පසු නිමා විය. වඩා යහ­පත් සමාජ වෙන­සක් පිළි­බ­ඳව පර­මාර්ථ පෙර­දැ­රිව ඇරඹි එම ව්‍යාපා­ර­යට 71 අප්‍රේල් අර­ග­ල­යේදී තරුණ ජීවිත දස දහ­ස­කට වඩා වැඩි ප්‍රමා­ණ­යක් පූජා කර­න්නට සිදු වූහ. පුද්ග­ල­ය­කුට ලැබෙන ඉහ­ළම වටි­නාම වස්තුව වන තම ජීවි­තය පොදු අර­මු­ණක් වෙනු­වෙන් කැප කළ හැකි බව සමා­ජ­යට නිහ­ඬ­වම කියා දෙමින් එසේ තරුණ පර­පුර ජීවිත පූජා කොට තිබුණි.

71 අප්‍රේල් මහ නඩුවේ විත්ති­ක­රු­ව­නට චෝදනා ගොනු­කොට තිබුණේ බ්‍රිතාන්‍ය මහ­රැ­ජ­නගේ ආණ්ඩුව කුම­න්ත්‍ර­ණ­ය­කින් පෙරළා දැමී­මට කට­යුතු කිරී­මට එරෙ­හි­වයි. 1948දී බ්‍රිතාන්‍ය අධි­රා­ජ්‍ය­වා­දී­න්ගෙන් නිද­හස ලැබුවා නම්, 1971දී මහ­රැජනගේ ආණ්ඩු­වක් පව­තින්නේ කවර හේතු­වක් මත­දැයි එකී තරුණ පර­ම්ප­රාව ප්‍රශ්න කළහ. එප­ම­ණක් නොව ඒ පිළි­බ­ඳව පැවති නඩුව විභා­ග­යේදී හා අත්අ­ඩං­ගු­වට ගැනී­ම්ව­ලදී ඇතැම් පිරිස් පාවා­දී­ම්ව­ලින් අර­ගල හමාර කළහ.

1977න් පසු නව ජව­ය­කින් ගමන් ඇරඹි ජවිපෙ පැවති පාලක පන්තිය විසින් 1983 දී තහ­න­මට ලක්කි­රී­මෙන් අන­තු­රුව ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණේ දේශ­පා­ලන ඉති­හා­සයේ තවත් එක් පරි­ච්ඡේ­ද­යක් හමාර විය. එය සිදු වූයේ ධනේ­ශ්වර දේශ­පා­ල­නික පන්තියේ සංවි­ධා­නා­ත්මක කුප්‍ර­කට කුම­න්ත්‍රණ හේතු­වෙනි.

පැවති පාලක පන්තිය ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී දේශ­පා­ල­නික ප්‍රවා­හයේ ඉඩ අහිමි කිරී­මෙන් අන­තු­රුව 1983 සිට රහ­සි­ගත දේශ­පා­ල­න­ය­කට යොමු වූ ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ දේශ­පා­ල­නයේ නව පරි­ච්ඡේ­ද­යක් සනි­ටු­හන් කළේය. වැඩ­බි­ම්වල, විශ්ව­වි­ද්‍යාල පද්ධ­ති­යෙහි මෙන්ම කම්හල් තුළ, මඟතොටේ දේශ­පා­ල­නික ක්‍රියා­කා­ර­ක­ම්වල නිරත වෙමින් අභි­යෝග හා දුෂ්ක­රතා මැද වෙනස් සමාජ දේශ­පා­ල­න­යක් සමා­ජ­ගත කිරී­මට කට­යුතු කළේය.

කාල් මාක්ස්ගේ ඉගැ­න්වීම් සහ ලෙනින්ගේ ප්‍රායෝ­ගික දේශ­පා­ල­නය ගරු කොට ගනි­මින් ශ්‍රී ලාංකේය සමාජ දේශ­පා­ල­නයේ අලුත් හැඩ­ත­ල­යක් නිර්මා­ණය කර­දී­මට ජවිපෙ සමත් විය.

“ මව්බිම නැති නම් මර­ණය” යනු­වෙන් වූ සටන් පාඨ­යක් ඔස්සේ පක්ෂය හා පන්තිය සංවි­ධා­නය කර­මින් පන්ති දේශ­පා­ල­නය කළ ජවි­පෙට 1989දී දරුණු මර්ද­න­ය­කට මුහුණ දෙන්නට සිදු විය. එහි වන්දිය ගෙවූයේ තරුණ ජීවිත ලක්ෂ­ය­කට ආසන්න සංඛ්‍යා­ව­කට ජීවිත පූජා කිරී­මට සිදු­වී­මෙනි.

1994 සිට යළිත් ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී ප්‍රසිද්ධ දේශ­පා­ල­නික ප්‍රවා­හ­යට පැමිණි ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ ස්වකීය දේශ­පා­ල­නයේ තවත් පරි­ච්ඡේ­ද­යක් සනි­ටු­හන් කළේය.දේශ­පා­ල­නික න්‍යාය හා භාවි­තය, උප­ක්‍ර­මික දේශ­පා­ල­නය යන සියල්ල තුළ මැති­ව­රණ දේශ­පා­ලන මාවත තෝරා­ගත් ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ ඉන් වසර තිහ­කට පසු රටේ පාලන බලය ලබා­ගැ­නී­මට තරම් සංවි­ධා­නා­ත්මක විය.

1965 පර­ම්ප­රාව සීමිත පිරි­සක් සංවි­ධා­නා­ත්ම­කව කරන ලද අර­ග­ලය ඉන් පර­ම්පරා හත­ර­කට පමණ පසු දශක හයක් ඉක්මවා ගිය තැන ජය­ග්‍ර­හ­ණයේ කොඩිය වඩාත් ඉහ­ළින්ම සනි­ටු­හන් කිරී­මට ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ සමත්ව තිබේ. වඩාත් සුවි­ශේ­ෂි­තම කාර­ණය එයයි.

ගෙවුණු දශක හය පුරා පැමිණි මාවත දුෂ්කර සහ කටුක වන අතර එය අමි­හිරි අත්දැ­කී­ම්ව­ලින් ද පිරුණු එකකි. නම නොදත් බොහෝ පන්ති සග­යන්ගේ විප්ල­වීය කැපකිරීමේ අව­සාන තර්කා­නු­කූල  ප්‍රති­ඵ­ලය ලෙස පන්ති­යට බලය ලබා ගැනීමේ ක්‍රියා­ව­ලිය සාර්ථක කර ගැනී­මට සමත්ව තිබේ.

දැන් ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ පැමිණ සිටින්නේ එහි තීර­ණා­ත්මක කඩ­ඉ­ම­ටයි. බලය ලබා­ගැ­නීමේ දුෂ්කර අර­ග­ලය ජය­ග්‍ර­හ­ණය කිරී­මෙන් අන­තු­රුව බලය පවත්වා ගැනීම සහ නිර්ධන පාන්තික අර­ග­ලය දිනා ගැනීම එහි තීර­ණා­ත්මක සාධ­කය වේ. දැන් එළඹ ඇත්තේ ඒ සඳහා ප්‍රායෝ­ගික තලයේ වැඩ කිරීමේ කාලපරා­ස­යයි.

ඉති­හා­සය යනු සිදු­වීම් ජාල­යක එක­තු­වකි. වර්ත­මා­නය යනු අනා­ග­තයේ ඉති­හා­සය නිර්මා­ණය කරන ක්‍රියා­කා­ර­කම් සමූ­හ­යක එක­තු­වකි. එම නිසා ඉති­හා­සය යනු ලියා අව­සන් කළ නොහැකි යමකි. අතීත අත්දැ­කීම් ඔස්සේ ලියා අව­සන් කළ නොහැකි ඉති­හා­සය සඳහා වඩාත් තර්කා­නු­කූල සහ හෘද සාක්ෂියේ බැඳී­ම් සහිත කරුණු එකතු කිරීම වර්ත­මා­නයේ වග­කී­මයි. එම නිසා ලිය­වුණු ඉති­හා­ස­යට වඩා ලිය­වී­මට නිය­මිත ඉති­හා­සය වඩාත් ප්‍රග­ති­ශීලී සහ සාධා­රණ ආකා­ර­යෙන් ලියා තැබී­මට උදව් කිරීම වර්ත­මා­නයේ වග­කීම වන්නේය.

පර­ම්පරා දෙකක තාරු­ණ්‍යයේ රුධි­ර­යෙන් තෙත් වූ මේ ශ්‍රී ලාංකේය මව්බිම වඩාත් නිද­හස් හා සාධා­රණ එකක් බවට පත්ක­ර­ලීම සඳහා සමාජ පර­මා­ද­ර්ශ­යෙන් යුතුව කට­යුතු කිරීම වර්ත­මා­නයේ තීර­ණා­ත්මක වග­කීම වනු ඇත.

“යුක්ති ගරුක මිනි­සෙක්

නිද­හස් සමා­ජ­යක්

නිව­හල් දේශ­යක්”

යනු­වෙන් වූ සමාජ ආම­න්ත්‍ර­ණයේ ප්‍රායෝ­ගි­ක­ත්වයේ සීමා­වට අප පැමිණ තිබේ.

වර්ත­මා­නයේ ලබා ඇති කිසි­යම් වූ සමාජ ජය­ග්‍ර­හ­ණ­යක් වෙත් නම් ඒ සියල්ල සඳහා 1965 සිට මේ දක්වා විවිධ කැප­කි­රීම් කරන ලද, ජීවිත පූජා කරන ලද, දේපළ අහිමි කර­ගන්නා ලද, අධ්‍යා­ප­නය අහිමි කර­ගන්නා ලද දන්නා නොදන්නා සියලු දෙනාගේ විවිධ මට්ටමේ කැප­කි­රීම් හේතුසාධක වූ බව සඳ­හන් කළ යුතුව ඇත.

එකී නම නොදන්නා ධෛර්ය­ය­ස­ම්පන්න මිනි­සුන්ගේ උත්තුංග අර­මුණු වෙනු­වෙන් ගරු කිරීම වර්ත­මා­නයේ පැහැර හැරිය නොහැකි සමාජ වග­කී­මක් වෙයි.

නම නොදන්නා ඔවුන්ගේ නාමය ඉදි­රියේ හිස නැමිය යුතුව ඇත. එවන් වූ මිනි­සුන් වෙනු­වෙන් මහා­චාර්ය සුනිල් ආරි­ය­ර­ත්න­යන් ලියා නන්දා මාල­නි­යන් ගැයූ මෙම ගීත කොටස ගෞර­ව­යක් ලෙස යළි සට­හන් කොට තබමු.

“ පිළිම නෙළා නැති විරු­වන් පිරි­සක්

සැම­රුම් දින නැති විරු­වන් පිරි­සක්

සැත­පෙන බව පස් කඳු යට රහසේ

මිහි­කත කම්පා වී, ගුගුරා දෙස් දේවි..”

ගෙවුණු දශක හය පුරා උත්තුංග සමාජ පර­මාර්ථ උදෙසා ජීවිත පූජා­වෙන් කැප කෙරුණු නාඳු­නන මිනිස් ප්‍රජාව ඉදි­රියේ යළිදු වරක් හිස නමමු.

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT