Thursday, May 15, 2025
Home » පාඨක සම්මා­නය ලැබිලා අව­සන්

පාඨක සම්මා­නය ලැබිලා අව­සන්

by Gayan Abeykoon
May 15, 2025 1:03 am 0 comment

 ඇය වෘත්ති­යෙන් බැංකු කළ­ම­නා­කා­රි­නි­යකි. මේ වන විට ඇය මහ­ජන බැංකුවේ කෑගල්ල ප්‍රධාන කාර්යා­ලයේ සහ­කාර ප්‍රාදේ­ශීය කළ­ම­නා­කා­රි­නිය වශ­යෙන් සේවය කර­න්නීය. වෘත්තිය ඒකා­කාරී බවින් හෙම්බත් වූ විටෙක ඕ මඳ­කට ඉන් මිදී සාහි­ත්‍යය ලේඛ­න­යට අත තබ­න්නීය. එවන් අව­ස්ථා­ව­ලදී නිර්මා­ණය වූ ඇගේ මේ ලිය­විල්ල අව­සන නව­ක­තා­වක්ම විය. ‘පද්ම රාගය’ නම් වන මේ නව­ක­තාව ලේඛිකා කුමාරි දයා­න­න්දගේ ප්‍රථම නව­ක­තා­වයි. ‘පද්ම රාගය’ ගැන ලේඛිකා කුමාරි දයා­නන්ද සමඟ කළ කතා­බහ මෙසේ දිග හරිමු.

 

මේ ග්‍රන්ථ­යට ඔබ  ‘පද්ම රාගය’ ලෙසින් නම යොදන්නේ ඇයි ?

ඒකට හේතු­වක් තියෙ­නවා. පද්ම­රාග සාපේ­ක්ෂව දුර්ල­භයි. කොහො­මත් කොයි මැණි­කත් පොළොව හාරා වෙහෙ­සවී සොයා­ගත යුතුයි. මඩ ආව­රණ ඉවත් කර හඳු­නා­ගත යුතුයි. නිසි දැනු­මක් නැති අයෙ­කුට මැණි­කක් හඳු­නා­ගන්න බැහැ.

මේ කතාවේ සත්‍යය හා සාධා­ර­ණ­ත්වය සොයන ගැහැ­නි­යක් ඉන්නවා. සත්‍ය­යත් හරි­යට පද්ම­රා­ගය වගේ­මයි. සොයා­ගැ­නීම දුෂ්ක­රයි. අති­ශය දුර්ල­භයි. අපි ජීවත් වෙන්නෙ බොරුව නැමැති සාටෝ­ප­යෙන් වැසුණු ජරා­ජීර්ණ වුණු සමා­ජ­ය­කයි. ඒ සමා­ජයේ රැඳෙ­මින් සත්‍ය සොයන අපි ඉතාම අස­රණ ජීවීන් කොට්ඨා­ස­යක් නොවේද? සත්‍යය අපට හමු­වීත්, මඟ­හැ­රීත් නැතිව ඇතිද ? හරි­යට මඩෙන් වැසුණු පද්ම­රා­ග­යක් වගේ සත්‍යය අපට හමු­වු­වත්  මඟ හැරෙන අවස්ථා අප­ම­ණයි. අපි දකින්නේ ඉතා අලං­කාර පිරි­වැ­සු­ම්ව­ලින් ආව­ර­ණිත බොරු­වම නොවේද ? මේ සියල්ල හේතු කර­ගෙන තමයි  ‘පද්ම රාගය’ ලෙසින් නම යෙදුවෙ.

 ‘පද්ම රාගයේ’ සොයන සත්‍යය ඔබට සමීප වෙන්නේ කොහො­මද ?

මම ඉගෙන ගත්තේ රත්න­පුරේ. ඒ වගේම ජීවි­තයේ වැඩි කොට­සක් ගෙවු­ණෙත් රත්න­පුරේ. එක්තරා කාලෙක මට මගේ වෘත්තීය උසස් වීමක් ලැබිලා යන්න වුණෙත් රත්න­පු­රේ­ටයි. එහිදී මට මගේ පරණ මතක ගොන්න අවදි වෙනවා.

රත්න­පුරේ මැණික් කර්මා­න්තය ගත්තාම, ඒ වෙනු­වෙන්ම ශ්‍රමය මහ­න්සිය කැප කරන මිනි­ස්සුන්ට නෙවෙයි එහි ප්‍රති­ලා­භය ලැබෙන්නේ. එය මම අත්දු­ටුව සත්‍ය­යක්. ඒ නිසා මේක සත්‍ය සොයා යන ගම­නක්. මැණික් කර්මා­න්ත­යේදී තවත් විශේ­ෂිත වූ සිදු­වී­මක් තියෙ­නවා. මෙහිදී කුඩා ඛණිජ ද්‍රව්‍ය­ය­කට විශාල වටි­නා­ක­මක් ලැබෙ­නවා. ඒ නිසාම මෙහිදී සොර­කම සිදු වෙනවා. මාස ගණන්, සති ගණන්, අවු­රුදු ගණන් මහන්සි වෙන මිනිස්සු විශාල දුකක් විඳි­නවා. මේ දුක සහ පීඩ­න­යත් එක්ක මිනිස්සු සොර­කම් කර­නවා. නමුත් එහෙම කර­ලත් දුක සේ හමු­වුණු මැණි­කට නියම වටි­නා­ක­මක් ලැබෙ­න්නෙත් නෑ. ඉතින් මේ සැබෑ ගමන අව­සා­න­යේදී හමු­වෙන්නෙ සත්‍යය ද අස­ත්‍යය ද යන්න තීර­ණය කිරීම පාඨ­ක­යින්ට භාරයි.

 මෙය හරි­යට සත්‍යය පසු­බි­ම්කොට ගෙන ලිය­වුණු ලිය­වි­ල්ලක් වගෙයි..?

මේක සත්‍යය කතා­වක් වටා බැඳුණු එකක් නෙවෙයි. නමුත් මෙහි ඇතු­ළත් සෑම සිද්ධි­යක්ම සත්‍යය කතා රාශි­යක එක­තු­වක්. කොහේ­හරි මැණික් සොර­ක­මක් සිදු වෙලා තියෙ­නවා. ඒ වගේ මීට සම්බ­න්ධව මීනී මැරු­ම­කුත් සිදු වෙලා තියෙ­නවා. 88, 89 කාල­ච්ඡේ­ද­යේදී අපේ රටේ සිදු­වුණු භීෂ­ණය, මාධ්‍ය හැසි­ර­වීම, දේශ­පා­ලන ක්‍රියා­කා­ර­කම්  මේවා මේ සමා­ජයේ සිදු­වුණු දේවල්. මෙවැනි සිදු­වී­ම්වල එක­තු­වක් වශ­යෙන් මේ පොත හඳු­න්වන්න පුළු­වන්.

 ‘පද්ම රාගය’ ලියන්න පෙර ඔබ සිදු කළ පර්යේ­ෂ­ණා­ත්මක තොර­තුරු  කෙසේද?

මම පාසලේ හය වෙනි ශ්‍රේණියේ ඉඳලා උසස් පෙළ දක්වාම රත්න­පු­රේයි ඉගෙන ගත්තේ. ඒ වගේම 2018 වසරේ ඉඳන් වසර තුනක් රැකි­යාව රත්න­පු­රයේ සිට කරන විටත් මට එහි සමා­ජ­මය වටා­පි­ටාව, මැණික් කර්මා­න්තය ආශ්‍රිත සිදු­වීම් යනා­දිය ගැන වැට­හී­මක් ඇති වුණා. ඒ කාලේ පටන්ම මම බොහෝ තැන්වල ඇවිද්දා. පතල් සම්බන්ධ විස්තර කරලා තියෙන ස්ථාන­ව­ලට මම ගියා. ඒ වගේම පොලො­න්න­රු­වෙත් බොහෝ තැන්වල ඇවිද්දා. පොලො­න්න­රුව ලංකා­පුර ගමේ බොහෝ දෙනෙක් හමු වුණා. ඒ අයත් සමඟ කතා බහ කළා. ඔවුන්ගේ ජීවන රටාව, ජීවන රිද්මය, ජීවන අත්දැ­කීම් මේ සියල්ල ගැන මට දැන­ගන්න පුළු­වන් වුණා. මගේ වෘත්තීය සග­යෙක් වෙන සමීර දිල්ෂාන් බොහෝ සේ මට උදව් කළා. ඒ වගේම මගේ සැමියා සහ පුතාත් උදව් කළා. ඒවා මට මහ­මෙ­රක් වගෙයි. මේ ආකා­ර­යට මම අවු­රුදු හත­ර­හ­මා­රක් විශේ­ෂ­යෙන්ම තොර­තුරු හොයන්න කාලය ගත කළා. ඊටම මම මගේ අතීත මත­ක­ය­නුත් ඈඳුවා.

 මේ වන විට ඔබ ලබන පාඨක ප්‍රති­චාර ගැන කුමක් කිව හැකිද ?

මේ වන විට මට පාඨක ප්‍රති­චාර උප­රි­මයි. මගේ මුහුණු පොතේ 43,000ක පාඨක සංඛ්‍යා­වක් ඉන්නවා. මේ අය පොත අර­ගෙන මට පිළි­තුරු සප­ය­නවා. හැබැයි, මේ වෙන­කම් මට කතා කරලා තියෙන්නේ, කාන්තා පාර්ශ්වය පම­ණයි. පාඨ­ක­යන්ගේ ප්‍රති­චාර දැක්කාම මට හරිම සතු­ටුයි. පාඨක ප්‍රති­චාර කොත­ර­ම්දැයි කිය­නවා නම්, මා ලැබූ උත්තේ­ජ­න­යෙන් දෙවැනි පොතත් ලියලා ඉව­රයි. ‘සාහ­සි­ක­ත්ව­යට එරෙ­හිව කැරලි ගැසූ ගැහැ­නි­යක්’ ලෙසින් නම් කරලා තියෙන නිසාද කොහෙද, කාන්තා­වන්ගේ ප්‍රති­චාර වැඩි­යෙන් ලැබෙ­නවා. නමුත් මේ අය කිසි කෙනෙක් මම පුද්ග­ලි­කව හඳු­නන්නේ නැහැ.

 පද්ම රාගය වෙනු­වෙන් ඔබ යෙදූ භාෂා­මය උප­ක්‍රම ගැන සෑහී­ම­කට පත්විය හැකිද ?

රත්න­පු­රයේ මැණික් නිසාම විශේ­ෂිත වූ උප සංස්කෘ­ති­යක් තියෙ­නවා. ඊට අදාළ වචන මම මෙහි යොදලා තියෙ­නවා. ඉල්ලම, මාලාව, නාම්බුව කියන වචන ඉන් සම­හ­රක්. ඉල්ලම කියන්නේ මැණික් තියෙන පස­ටයි. ඉල්ලම කපා­ගෙන පහ­ළට යන­කොට මාලාව මතු­වෙ­නවා. මැණික් තියෙන්නේ මාලා­වෙන් උඩයි. මාලාවේ පැහැය අනුව, කුමන මැණික් වර්ගය තියෙ­න­වා­දැයි කියන්න ඇත­මුන්ට පුළු­වන්. නාම්බුව කියන්නේ ඉල්ලම ගොඩ දාලා සෝදලා, අව­සා­න­යට ගන්න එක­ටයි. නාම්බුව බල­නවා කියන්නේ අව­සා­න­යට තේරුණු මැණික් පරී­ක්ෂා­වයි. මේ ආදිය ආකා­රයේ උප සංස්කෘ­තික වචන සේම, මගේ කතා­වට ගලා යන ආකා­ර­යට යෙදූ භාෂාවේ උප­ක්‍රම මෙහි මම ඇතු­ළත් කළා.

 පොත් සම්බන්ධ සම්මාන උලෙළ ගැන ඔබට යම් අද­හ­සක් තිබේද ?

මම වැඩි­යෙන්ම බලා­පො­රොත්තු වෙන්නේ පාඨක සම්මා­න­යයි. වෙනත් සම්මා­න­ව­ලට වඩා මට වටින්නේ ඒ සම්මා­න­යයි. මට දැන් ඒ සම්මා­නය ලැබිලා ඉව­රයි. ලැබෙන පාඨක ප්‍රති­චාර අනුව මට හිතෙ­නවා, දෙවැනි මුද්‍ර­ණ­ය­ටත් යයි කියලා.  මම පොත ලිව්වේ සම්මාන බලා­ගෙන නෙවෙයි. ඒ වුණත් විවිධ  සම්මාන උලෙළ, විවිධ ආය­තන සහ රාජ්‍ය මැදි­හත් වීමෙන් හෝ සිදු කරන ග්‍රන්ථ ඇගැ­යී­ම්ව­ලින් ලේඛ­ක­යන් කිසි­යම් උත්තේ­ජ­න­යක් ලබ­නවා.

ශ්‍යාමා සම­ර­සිංහ

 

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2025 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT