Home » නලි­න්ගෙන් පැන්න ඇත්ත

නලි­න්ගෙන් පැන්න ඇත්ත

by Gayan Abeykoon
April 30, 2024 1:00 am 0 comment

තා වැහැ­රුණ ද කොරහේ නාවන්න බැරි සේ, මොන ආකා­ර­යට නම වෙනස් කර සිය දිශා­න­තිය වෙනස් බව ජවිපෙ ලෝක­යට කියා පෑමට උත්සාහ කළ ද නලින් හේවගේ කළ කතා­වෙන් එළි­යට බැස්සේ ජවිපෙ ඇත්ත කතා­වය. ඝාතන සංස්කෘ­ති­යක් මේ රටට උරුම කර දුන් පළමු කාණ්ඩය පාතා­ලය නොවේ. ජවි­පෙය. සංවි­ධා­නා­ත්මක අප­රාධ යන්න විටින් විටෙක මතු වන යමක් ලෙස මේ රටේ හැම­දාම තිබුණි. එහෙත්, පක්ෂ­යක් සංවි­ධා­නය වී මිනි මරන ලද ආකා­රය සහ තව­මත් ඒ සඳහා න්‍යාය සක­සන ආකා­රය අනුව මේ රටේ අනා­ගත දේශ­පා­ල­න­යේදී ජවිපෙ සඳහා යම් විභ­ව­යක් ලැබුණ හොත් සිදු­වන දේ පැහැ­දි­ලිය. නලින් හේව­ගේට අනුව භීෂණ සමයේ ජවිපෙ මරා දමන ලද්දේ ස්ත්‍රී දූෂ­ක­යන්, කසි­ප්පු­කා­ර­යන්, මිනී මරු­වන්ය. එතැන සිට බැලුව ද මේ රටේ නීතිය අනුව නොව තම පක්ෂයේ මිම්මට අනුව එහෙම මරන දඬු­වම දිය හැකිද…? ජවි­පෙට ඕනෑ ආකා­ර­යට ජීවිත පිළි­බ­ඳව තීන්දු ගැනීම සඳහා එම පක්ෂ­යට, මේ රටේ ජන­තාව සතු පර­මා­ධි­ප­ත්‍යයේ අධි­ක­රණ බලය ලියා දුන්නේ කව­රෙක්ද…? වෙන­කක් තබා රටේ දේශ­පා­ලන බලය හෝ ගත නොහැකි වූ ජවිපෙ, එහෙම තමන්ගේ නමට මරන දඬු­වම සඳහා අව­ස­ර­ප­තක් ලියා­ගෙන, වටේට වෙඩි තබා­ගෙන යන්නේ කෙසේද ?

නලින්ලා මේ ලෙස දොඩ­වන්නේ තමන්ගේ පක්ෂයේ නාම­යෙන් එළොව යැවූ ජීවිත, යළි යළිත් වනසා දැමීම සඳ­හාය. නලි­න්ලාගේ පක්ෂය විජය කුමා­ර­තුංග මරා දමන ලද්දේ දේශ­පා­ලන අභි­ප්‍රා­යක් වෙනු­වෙනි. ඒ සියලු ඝාතන දේශ­පා­ලන මිනී මැරුම්ය. ඒ ගැන ඇත්ත කතා කළේ නම් සිය දේශ­පා­ල­නය අනුව එහෙම මිනි මරන ලද්දේ යැයි කිව හැකිව තිබි­යදී, නලින්ලා ඇතුළු ජවිපෙ තවම, අර මළ මිනිස්සු නිගා­වට පත් කර­මින් ප්‍රසි­ද්ධියේ හැසි­රෙ­න්නේය. ඝාතන සංස්කෘ­ති­යෙන් මිදුණු වහාම ජවිපෙ බැස්සේ චරිත ඝාතන සංස්කෘ­ති­ය­ටය. හිටුවා මඩ ගසා, සමා­ජය ඉදි­රියේ මිනි­සුන් මඩින් නහවා, ජවිපෙ සිය දේශ­පා­ලන වෛරය පිරි­මසා ගත්තේය. ෆයිල් ආදිය ප්‍රද­ර්ශ­නය කර, දිග­ටම පව­ත්වන ලද්දේ ඒ මඩ කෙළි­යය.

සිය අතී­තය වළා දමා ඇතැයි, ඊයේ පෙරේදා ඉපැ­දුණු පර­පුර සහ මෑත සිට දේශ­පා­ල­න­යට ආ පිරි­ස­කට හඟ­වන්නේ මුත් ‘සතා එළි­යට එන්නේ’ මේ ජාතියේ කතා අහන විටය.

සිය දේශ­පා­ලන අර­මුණ සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා මිනී මරන ලද්දේ යැයි ඇත්ත කිව හැකිව තිබි­යදී, ජවිපෙ තවම වටේ කැර­කෙන්නේ, ඒ සඳහා තම­නට සම ජාතියේ පිළි­තු­රක් සමාජ ගත කළ නොහැක්කේ බැවිනි. ජවි­පෙට එකල අවශ්‍ය වූයේ, විප්ල­වීය ආකා­ර­යට මේ රටේ බලය ලබා ගැනීම සඳ­හාය. ඒ සඳහා ඔවුහු සිය පක්ෂ තහ­නම උප­යෝගී කර ගත්හ. තහ­නම් පක්ෂ යන්ත්‍ර­ණ­යක සිට දේශ­පා­ල­නයේ නිරත වන ආකා­රය සඳහා ජවිපෙ තෝරා ගත්තේ සන්නද්ධ දේශ­පා­ල­න­යය. මේ ආදී ලෙස සිය කතාව කිව හැක්කේ මුත්, වෛරයේ දේශ­පා­ල­නය තව­මත් සිය පක්ෂ බඳේ බහා ඇත්තේ හෙයින්, ඝාත­නය කරන ලද ජීවිත යළි යළි දවා හළු කරන සතුට, ජවිපෙ වෙතින් තවම ඈත්ව, නැත. ද්‍රෝහියා යන පද­යට යටත්ව, ජීවිත සඳහා උණ්ඩය නියම කළ යුගය දැන් නිමිය. එසේ වෙද්දී ඒ පිළි­බ­ඳව ආව­ර්ජනා කථ­න­යක් ජවි­පෙට නිම කර ගත නොහැකි වූයේය. සෑම තීර­ණා­ත්මක දේශ­පා­ලන හන්දි­ය­ක­දීම, ජවිපෙ වෙත මෙම මිනී මැරීමේ කතාව එල්ල වන්නේය. එහෙව් මැති­ව­රණ ගණ­නා­වක් පසු කර ද සාර්ථක පිළි­තු­රක් ඒ වෙනු­වෙන් තනා ගැනී­මට ජවි­පෙට හැකි­යා­වක් ලැබුණේ නැත.

එය අහ­ම්බ­යක් නොවේ. තමන් විදින ලද ලේ රහ, නීරස යැයි කීම සඳහා ඇති නොහැ­කි­යාව එහි එක් පැති­ක­ඩකි. අනෙක් පැත්ත වන්නේ තමන් කළ කී සියල්ල සාධා­රණ යැයි ජවිපෙ තවම සිතන්නේ බැවිනි. ඡන්දය සඳහා යන පක්ෂ­යක් සිය අතී­තයේ එවන් කළු­පැ­ල්ලම් කුමන ආකා­ර­යෙන් හෝ සුනු පිළි­යම් කළ යුත්තේය. ජවිපෙ මෙන්ම මේ රටේ මිනිස්සු ද මැරිලා උපන් අය නොවෙත්. දේශ­පා­ල­නයේ ගොදුරු සොයා ජවිපෙ අද ඡන්දය උප­යෝගී කර ගන්නේ වුවද තවම ඇඟ ඇතුළේ නලි­යන්නේ, ඝාතන දේශ­පා­ලන වුව­ම­නා­වය. එහෙව් වෛරී දේශ­පා­ල­න­යක රඟ, මේ සමා­ජයේ සම­හරු තේරුම් නොග­ත්තේය. නලින් හේවගේ සිය පක්ෂය වෙනු­වෙන්, රටට තේරුම් කර දෙන ලද්දේ ඒ ඇත්තය.

මේ කකි­යන ගතිය ඉව අල්ල­න්නෙම ලේ රහ සොයාය. ගෙවල් ගිනි තබ­මින්, වෑයම් කරන ලද්දේ ඒ සඳ­හාය. භීෂ­ණය මිසක අන් දේශ­පා­ලන න්‍යායක් ඔවුන් සතුව නැත්තේය. රතු පොත අනුව දේශ­පා­ල­නය කරන සියලු රට­වල් එම ගණ­යේය. මේ සඳහා දේශ­පා­ලන ශබ්ද කෝෂයේ ඇති යෙදුම වන්නේ රතු ත්‍රස්ත­වා­දය යන්නය. ජවිපෙ මැති­ව­රණ සළු­වෙන් වැසී සිටිය ද, සැඟ­වුණු දේශ­පා­ලන කායේ ඇත්තේ ‘ඝාතන දේශ­පා­ල­නය’පම­ණය.

නලින් හේවගේ මිනී මැරුම් දේශ­පා­ල­නය සාධා­ර­ණය කළ ආකා­රය කියා­පාන්නේ ‘ඉදි­රි­ය­ටත් අපි එහෙ­මයි’ යන්නය. මේ ජාතියේ කතා අහම්බැ නොවන්නේ තමන් බලය අත්ක­ර­ගත් විට උද්ඝෝ­ෂණ සඳහා දක්වන ප්‍රති­ක්‍රියා ආදිය ගැන ලාල්කාන්ත කලින් කියූ කතා ද මතක් කර­ගත් විටය. සම­හරු ‘මේ පන්දුව’ එන විට සමාව ගනියි. කතාව පැත්තක යවා, වෙන අත­කට හරවා ගන්නා, ක්‍රියා­මාර්ග ආදිය ගන්නේය. එසේ වුවත් පක්ෂ­යක් ලෙස තවම මේ කල්ලිය ඉව කරන්නේ ලේ රහ­මය.

මැති­ව­ර­ණ­යක් කටේ වුවද මේ ගැන පාපො­ච්චා­ර­ණ­යක් නොක­රන්නේ තමන් බල­යට පත්වූ විගස සාර් පාල­නය පෙරළා ලෙනින් බල­යට ආපසු අනු­ග­ම­නය කරන ලද මඟ ජවිපෙ මත­ක­යට එන්නේ බැවිනි. රාජ්‍ය අනු­ග්‍ර­හය ලත් ම්ලේච්ඡ රැල්ලක් වූ සෝවි­යට් දේශයේ  රතු භීෂ­ණය, බෝල්ෂෙ­වි­ක්වරු තම සතු­රන් නිහඬ කිරීම සඳහා අනු­ග­ම­නය කළ ක්‍රියා පිළි­වෙත විය. මිලි­ය­න­ය­කට වඩා, මිනිස් ජීවිත ‘පන්ති සතු­රන්’ ලෙස හංවඩු ගසා, එක්කෝ මරා දැමුහ. නැත­හොත් කඳ­වු­රුහි ගාල් කළහ.

මේ බලා­පො­රො­ත්තුව දෝත දරා සිටින්නේ හෙයින්, භීෂණ සමය ගැන ජවිපෙ තව­මත් දුක් වන්නේ නැත.

You may also like

Leave a Comment

Sri Lanka’s most Trusted and Innovative media services provider

Facebook

@2024 – All Right Reserved. Designed and Developed by Lakehouse IT